Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-27 22:17:08 följande:
Nu tror jag att du missade mitt svar.
De israeliska politiker anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.
Så här tycker de israeliska politiker:
President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".
Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you".
Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."
Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".
Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.
Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".
Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".
Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak?
Nej jag missade inte ditt svar, men tyvärr var det inte ett svar på min fråga.
Det förklarar fortfarande inte syftet med att ge sig på just barn. Det skulle vara något som bara automatiskt leder till fördömande från alla nationer, ingen gillar att barn utsätts, det skulle betyda självmord för Israel.
Det förklarar inte heller varför prickskytte på enstaka barn skulle vara en effektiv metod att ta kål på alla palestinier. Misstänker att Israel har mer effektiva vapen än så om syftet skulle vara att döda så många palestinier som möjligt. Tror inte du det?
Jag är inte så bevandrad i Moseboken, men om det nu står så och Israel vill följa det, skulle det inte vara effektivare med ett antal bomber över Gaza, i stället för att döda palestinska barn, en i taget? Och prickskjuter man barn, missar man ju alla kameler! Har däremot hört att Hamas prickskjöt hundar vid Novafestivalen, bara för skojs skull antagligen.