Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-27 20:46:05 följande:
    Det borde du veta. Jag tycker att ICC och ICJ har förklaring.

President Isaac Herzog stated "There are no innocent civilians in Gaza".

Prime Minister Benjamin Netanyahu made biblical references seen as calls for mass killings, saying "You must remember what Amalek has done to you". Så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant said "We are fighting human animals" and threatened to "eliminate everything in Gaza".

Heritage Minister Amichai Eliyahu suggested dropping an atomic bomb on Gaza was a possible tactic.

Knesset member Revital Gottlieb called to "Flatten Gaza. Without mercy!"

Finance Minister Bezalel Smotrich claimed there are two million nazis in Gaza".

Israeli soldiers were recorded chanting that there are "no uninvolved civilians" in Gaza.
    Nu tror jag du missade min fråga.
    Vad är syftet med att skjuta prickskytte på just barnen?
    Varför döda ett barn i taget? 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-27 22:17:08 följande:
    Nu tror jag att du missade mitt svar. 

De israeliska politiker anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.

Så här tycker de israeliska politiker:

President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".

Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you". 
    Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".

Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.

Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".

Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".

Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak? 
    Nej jag missade inte ditt svar, men tyvärr var det inte ett svar på min fråga.

Det förklarar fortfarande inte syftet med att ge sig på just barn. Det skulle vara något som bara automatiskt leder till fördömande från alla nationer, ingen gillar att barn utsätts, det skulle betyda självmord för Israel. 

Det förklarar inte heller varför prickskytte på enstaka barn skulle vara en effektiv metod att ta kål på alla palestinier. Misstänker att Israel har mer effektiva vapen än så om syftet skulle vara att döda så många palestinier som möjligt. Tror inte du det?

Jag är inte så bevandrad i Moseboken, men om det nu står så och Israel vill följa det, skulle det inte vara effektivare med ett antal bomber över Gaza, i stället för att döda palestinska barn, en i taget? Och prickskjuter man barn, missar man ju alla kameler! Har däremot hört att Hamas prickskjöt hundar vid Novafestivalen, bara för skojs skull antagligen.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-27 23:51:17 följande:
    😂😂😂😂

ICJ och ICC har samma argument som jag. Det är tråkigt om du inte svarar 🙁 Du kan åtminstånde fortsätta svamla och så fortsätter jag svara med argument. Ok?

Så, 

ICJ och ICC har samma argument som jag, precis som alla andra oberoende internationella organisationer. Även judiska organisationer har börjat ta avstånd från det som Israel gör i deras namn. NÅGRA ORGANISATION KANSKE, JAG VET INTE. VAD BEVISAR DET? 

Det finns mycket starka bevis för att Israel begår folkmord mot palestinier i Gaza: FNs särskilda rapportör för de ockuperade palestinska områdena, Francesca Albanese, HENNES OBJEKTIVITET HAR STARKT IFRÅGASATTS rapporterade att det finns rimliga skäl att tro att tröskeln som indikerar att Israels folkmord är uppfylld. Hon fann tydliga indikationer på att Israel har brutit mot minst tre av de fem handlingar som anges i FN:s folkmordskonvention:
    - döda medlemmar i gruppen,
    - orsaka allvarliga kroppsliga eller psykiska      skador och
    - medvetet tillfoga livsvillkor som är beräknade att orsaka gruppens fysiska förstörelse.
    ALLA TRE SAKER ÄR ÄVEN HELT NORMALA I VANLIGA KRIG.

Sydafrika har anklagat Israel för att begå "grovt våld och folkmord" i Gaza vid Internationella domstolen (ICJ). De presenterade bevis inklusive fotografier av palestinska massgravar, israeliska flaggor som pryder vrakdelar och videor av israeliska ledare som uttrycker stöd för folkmord. Det sydafrikanska juridiska teamet hävdade att bevisen på folkmordsuppsåt var "överväldigande".
    ANDRA JURIDISKA TEAM HÄVDAR MOTSATSEN. VAD GÖR PLÖTSLIGT SYDAFRIKAS JURISTER TILL EXPERTER?

Amnesty International besökte platser för olagliga israeliska attacker i Rafah, Gaza. De drog slutsatsen att dr flesta attackerna var olagliga och lyfte fram den "verkliga risken för folkmord" mitt i det pågående kriget. AMNESTY INTERNATIONAL HAR INTE KOMPETENS ATT BEDÖMA LEGALITETEN. 

ICJ har tidigare utfärdat en avgörande varning för en "rimlig risk för folkmord" i Gaza.
    VI HAR REDAN HAFT EN DISKUSSION I EN ANNAN TRÅD OM DETTA. VAD ICJ SA HAR MISSTOLKATS. 

Sammanfattningsvis har flera trovärdiga internationella organ och människorättsorganisationer hittat övertygande bevis för att Israels agerande i Gaza uppfyller den juridiska definitionen av folkmord.  ORGAN OCH ORGANISATIONER SOM INTE HAR KOMPETENS ATT FASTSTÄLLA VAD SOM ÄR ÖVERTYGANDE BEVIS. 

Du kanske borde lära dig vad argument betyder? Det är inte det du skriver. Att tex överdriva vikten av något som få människor gör innebär att framställa något som mer betydelsefull än vad den faktiskt är. Överdrifter skapar missförstånd eller konflikter genom att förvränga verkligheten. Tex vad några få människor gör är inte alls samma sak som vad många människor gör. Det är inte lika. Dålig argumentation kännetecknas också av argumentationsfel (fallasier), som är felaktiga eller vilseledande resonemang. Det är precis det du gör fröken. Utbilda dig 😉 DEN SISTA PARAGRAFEN ÄR BARA EN MASSA BS, LÅTER SOM EN MÄSTRANDE FÖRKLARING OM ATT FEM MYROR ÄR FLER ÄN FYRA ELEFANTER. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 08:45:22 följande:
    Tyvärr är det ditt problem att du verkar inte kunna förstå att Israels mål är att fördriva eller döda så många palestinier som möjligt för att ta över deras områden. Det är just därför Israel och israeliska politiker anklagas för folkmord av ICJ och ICC.

Du måste ha sovit under en sten när du har missat att de palestinska civila inklusive barn, dödas inte bara av prickskyttar utan även av massbombningar och brist på medicin och mat. Israel skulle nog helst släppa en atombomb över Gaza men det skulle kosta Israel aldelles för mycket eftersom världen reagerar.

Ibland känns det som att jag inte debatterar med vuxna.

Om Israels mål vore att fördriva eller döda så många palestinier som möjligt, vore det inte mer logiskt att de riktade in sig på vuxna i stället för barn eftersom vuxna borde vara svårare att fördriva än barn? Dessutom ökar kritiken från världen om de försöker döda barn. Plus att unga män är bättre på att hantera raketskjutning mot Israel än en treåring. 

Och vore det inte mer logiskt att de då använde vapen som dödar många på en gång i stället för att ödsla tid och kraft på att ta ut en palestinier åt gången? 

Ett sista försök att få svar på mina frågor. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 11:39:18 följande:
    Det är tragikomiskt. Jag utgår ifrån att du kan läsa mina svar. Israel fokuserar inte på någon särskilld grupp, Israel DÖDAR ALLA. Det är därför det räknas som folkmord. Man behöver inte döda alla medlemar i en folkgrupp för att det ska räknas som folkgrupp.

Och igen: Att döda alla palestinier på en gång skulle kosta Israel för mycket. Israel skulle nog helst släppa en atombomb över Gaza men det skulle kosta Israel aldelles för mycket eftersom världen reagerar.
    Tidigare hävdade du att Israel använder drönare för att speciellt välja ut barn och döda dem. Eller väljer ut barn att skjuta i huvudet. Plötsligt fokuserar de inte på någon särskild grupp? Ok. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-27 20:12:53 följande:
    Haha oj då! Det var onödigt av dig 🤣

Ja, precis. Läkarna vittnar om att barnen skjuts av drönare. Vet du hur dessa drönare fungerar? Man ser alltså på en skärm precis vad man skjuter på och sedan sjuter man. Mer avsiktligt än så kan det inte bli.
    Du påstår att IDF avsiktligt skjuter barn, med hjälp av drönare. Vid dessa omtalade skott i huvudet har IDF också möjlighet att se att det är barn de skjuter. Men i båda fallen är inte IDF smarta nog att skjuta någon vuxen i stället, om de nu skulle vara ute efter att fördriva och döda så många palestinier som du påstår. Utan de är sadister som satsar på att döda barn avsiktligt.

Men plötsligt fokuserar de inte på barn, utan dödar vem som helst. Det är inte lätt att hänga med i svängarna. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 18:50:07 följande:
    Ja, inte lätt att förstå när man vill missförstå. 😂

Lägg av. Det är för löjligt. Det är så pinsamt vad ni håller på med.

Ja jag lägger av med just de frågorna. Var ju optimistiskt att vänta mig några svar när det inte ligger någon logik bakom vad du skriver. 

Du kan förresten säga du till mig, ingen anledning att säga ni. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 19:21:42 följande:
    De flesta dödsoffer i Tigraykriget dog som en följd av den humanitära krisen och inte pga att de dödades i krig. De civila uppskattas ha avlidit, främst på grund av svält, brist på mediciner och sjukvård. Det är inte folkmord. Men ja, jag tycker att det är hemskt att alla dessa människor dog.

I Gaza är det däremot folkmord. Folkmord är avsiktliga och systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis (man behöver inte utplåna alla) förinta en grupp utvald eller definierad nationalitet, etnicitet, ras eller religiös tillhörighet. Folkmordet i Gaza är organiserat och utförs av Israel. Folkmord sker i flera steg, såsom klassificering av grupper, demonisering, organisering, polarisering, organiserad förföljelse, extermination och förnekelse.

Som du kan se de flesta av dessa punkter stämmer överens med det som görs mot palestinier.

Israel avsiktligt orsakar död, skada och försämrade levnadsvillkor för palestinier med syfte att delvis eller helt förinta dem. Israel och israeliska politiker anklagas därför för folkmord av ICJ och ICC.

Förinta palestinierna? IDF är inte så effektiva, det finns lite olika siffror förstås men ungefär lika många palestinier har fötts i Gaza som har dött sen kriget började.

Klassificering och demonisering av terrorister? Ja, det har nog förekommit. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 19:27:24 följande:
     Ni = sionister. 

Ja, det är nog bäst att du lägger av. Det är bara pinsamt oavsett om du verkligen inte förstår mina väldigt pedagogiska svar eller om du medvetet vill missförstå. 

Väldigt pedagogiska svar? Hahaha! Fem myror ?

Eftersom du har din egen definition på sionister och inbegriper sionistiska, hysteriska kristna i USA och extremister i Israel etc i den definitionen, är det nog enklast att du säger du till mig. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 20:50:02 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din läsförståelse men jag förklara igen det jag skrev, du läste men inte förstod. Folkmord är avsiktliga, systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en folkgrupp. Man behöver inte utplåna/förinta alla för att det ska räknas som mord.

Som du kan se här nedan, gör de israeliska politikerna ingen skillnad mellan civila och terrorister i Gaza. De anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.

Så här tycker de israeliska politiker:

President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".

Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you". 
    Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".

Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.

Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".

Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".

Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak som dessa politiker? Du kan ducka igen, det är ok 😂
    Intressant pedagogiskt grepp, upprepa allt 23 gånger och då hoppas att alla tror att det är ett hållbart argument. Att du antar att alla har ett minne som en guldfisk är ju också charmigt. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 21:46:39 följande:
     När du medvetet förvränger och missförstår det jag skriver, fimns det bara ett sätt att påvisa det...att upprepa. Jag visade, återigen, mycket tydligt att du förvrängde det jag skrev. 

Och du duckade igen cccc 😂
    Du inser antagligen inte att du gör pro-palestinska rörelsen en stor otjänst genom dina underliga inlägg och underliga pedagogiska grepp. Bra, fortsätt så! Jag tror att du fått många att inse att Israel står på de godas sida. 
  • FuckGoggleAskMe

Intressant om vad palestinska skolbarn lär sig.

In conclusion, PA textbooks reject the existence of the State of Israel, and the very presence of its seven million Jewish citizens in the country, whose history and holy places there are denied. The PA books never advocate a peaceful solution. Instead, they call for a violent struggle for the liberation of all of Palestine, which is not limited to the 1967 lines and in which terror plays a central role. PA education allows no room for a ?two-state solution.?
    https://m.jpost.com/jerusalem-report/article-711948

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism