Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

Anton Chigurh skrev 2025-01-28 20:35:52 följande:
    Din brist i svenska språket är................
    ..............................
    .............jag, som du förmodligen inte förstår varför, hittar förbanne mig INGET sätt att beskriva nämnda brist. 

Pinsamt. 

Sen dag ett. Alltså min dag ett på FAMILJELIV, har jag inte sett något mer pinsamt än dina inlägg.
    Vad det säger.....det låter jag ödmjukt betraktaren avgöra.

Mhv //Anton Hjärta
    Oj då. Vad tråkigt. Har det påverkat dig och ditt liv? Hoppas att du har överseende. 

Har du något att säga om det jag skriver? Eller förstår inte du heller min hemska svenska? 😯😂
  • Anonym (Antiextremist)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-28 21:10:59 följande:
    det finns en gemensam nämnare

alla andra 😂
    Alla andra = sionister 😂
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 21:09:25 följande:
    Intressant pedagogiskt grepp, upprepa allt 23 gånger och då hoppas att alla tror att det är ett hållbart argument. Att du antar att alla har ett minne som en guldfisk är ju också charmigt. 
     När du medvetet förvränger och missförstår det jag skriver, fimns det bara ett sätt att påvisa det...att upprepa. Jag visade, återigen, mycket tydligt att du förvrängde det jag skrev. 

Och du duckade igen cccc 😂
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 22:18:31 följande:
    Du inser antagligen inte att du gör pro-palestinska rörelsen en stor otjänst genom dina underliga inlägg och underliga pedagogiska grepp. Bra, fortsätt så! Jag tror att du fått många att inse att Israel står på de godas sida. 
    Oj då. Det var ovanligt välargumenterat av dig 😮😂👍
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (fi) skrev 2025-01-29 08:05:25 följande:
    Nu när du skriver det själv så blir det uppenbart i dina inlägg: ditt modersmål är inte svenska. 

Och det är OK, absolut. men det gör det lättare att förstå din fixering vid judar, Israel, "sionister" och araberna i Gaza.
    😂 Så, enligt dig har alla som kommenterar här egentligen ett annat modersmål än svenska eftersom de kommenterar judar, Israel, sionister och araberna? Ja, jag kanske har judisk bakgrund och tycker att det här är ett inttessant ämne. Du då?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-29 09:36:48 följande:
    Det är verkligen inte svårt att se att det inte stämmer. IDF letar väldigt specifikt efter Hamasmedllemmar.

Och om du vill veta hur exakt, så finns det några videon av Mansur Askar, en arabisk Israeli, som var i en specialenhet och kan förklara hur man gör. 
    Pålititlig källa 🤣 En IDF soldat som slaktade civila i Gaza. Det går säkert att lita på vad han säger men inte ICC, ICJ, FN, Btselem osv. 

Du gör bara bort dig. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-29 09:13:00 följande:

Vi har ju diskuterat detta tidigare - diskussionen om Naqba och frågan om hur många som flydde och hur många som fördrevs -  och jag råkade hitta ett intressant inlägg, så därför tar jag det nu. Det är från Quora, man kan uppenbarligen inte länka till det direkt. Det intressanta här är att det finns namn, vem som har sagt vad, vem som har gett order. Bland annat en biskop (där kan ändå utgå ifrån att han borde säga 

Quora, en portal där vem som helst kan skriva vad som helst. Men för dig är det en pålitlig källa eftersom det finns namn? 

Judiska historiker har redan analyserat ett stort antal, nyligen släppta, historiska, Israeliska dokument och kommit fram till att allting är lögn. Det var Israel som planerade och genomförde etniska rensningar. Allt annat är rena påhitt.

mondediplo.com/1997/12/palestine

"
    "In the opening pages of ?The Birth of the Palestinian Refugee Problem?, Benny Morris offers the outlines of an overall answer: using a map that shows the 369 Arab towns and villages in Israel (within its 1949 borders), he lists, area by area, the reasons for the departure of the local population (9). In 45 cases he admits that he does not know. The inhabitants of the other 228 localities left under attack by Jewish troops, and in 41 cases they were expelled by military force. In 90 other localities, the Palestinians were in a state of panic following the fall of a neighbouring town or village, or for fear of an enemy attack, or because of rumours circulated by the Jewish army - particularly after the 9 April 1948 massacre of 250 inhabitants of Deir Yassin, where the news of the killings swept the country like wildfire.
    By contrast, he found only six cases of departures at the instigation of local Arab authorities. ?There is no evidence to show that the Arab states and the AHC wanted a mass exodus or issued blanket orders or appeals to the Palestinians to flee their homes (though in certain areas the inhabitants of specific villages were ordered by Arab commanders or the AHC to leave, mainly for strategic reasons).? ("The Birth of the Palestinian Refugee Problem", p. 129). On the contrary, anyone who fled was actually threatened with ?severe punishment?. As for the broadcasts by Arab radio stations allegedly calling on people to flee, a detailed listening to recordings of their programmes of that period shows that the claims were invented for pure propaganda.""
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-29 09:49:50 följande:
    Tja... Oxfam är då inte så seriösa heller. Jag ska nog sluta ge pengar till dem. Får hitta en mer seriös flyktinghjälporganisation. Det är ju på det sättet som "Antiextremisten"  påverkar mig -  visar hur oseriösa vissa är. Jag stödjer numera hellre svenska kommittén mot antisemitism, och kanske hittar jag någon annan hjälporganisation som stödjer t.ex. kurderna. De råkar också illa ut ganska mycket, och brukar inte så mycket våld. 
    Ja, alla är antisemiter eller hur? 😂
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-29 09:58:00 följande:
    Mer än en artikel hittar du förstås inte. Du har länkat till den i förrgår. Den personen har säkert fått bra betalt, eller är Hamasmedlem. 
    🤣 Nej, du har absolut inga belägg för att han är betald av Hamas. Det är löjliga lögner eftersom du inte har några som helst argument för att försvara hemska krigsbrott som begås av Israel.

Jo, jag länkade minst 4-5 olika länkar som beskriver samma sak, att palestinska barn dödas av drönare och prickskyttar, systematiskt och medvetet. 

www.politico.com/news/magazine/2024/07/19/gaza-hospitals-surgeons-00167697

"
    While touring the hospital we walked through one of the ICUs and found multiple preteens admitted with gunshot wounds to the head. One might argue that a child could have been injured unintentionally in an explosion, or perhaps even forgotten when Israel invaded a children?s hospital and reportedly left infants to die in a pediatric intensive care unit.

Gunshot wounds to the head are an entirely different matter.

We started seeing a series of children, preteens mostly, who?d been shot in the head. They?d go on to slowly die, only to be replaced by new victims who?d also been shot in the head, and who would also go on to slowly die."

www.globalpolitics.se/israeliska-krypskyttar-skjuter-rutinmassigt-och-medvetet-palestinska-barn-i-huvudet/

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-29 10:03:56 följande:
    Bara att använda ordet "sionister" som skällsord för alla som tycker att Israel ska få finnas, visar ju en antisemitiskt ståndpunkt. Vart skulle de annars ta vägen? Israel är det enda landet i världen där judarna är hemma. Något som kurderna fortfarande inte har. 
    Sionism står inte bara för att Israel skall finnas utan också för planering och utförande av etniska rensningar sedan Israel skapades, olaglig ockupation, olagliga bosättningar, olagliga annekteringar av palestinska områden, rasism mot araber dvs appartheid, olagligt fängslande av palestiner utan rättegång (oerhört många barn), terrorism mot palestinier ( utförs dagligen av fanatiska, sionistiska bosättare) osv. Det är det man vänder sig mot när det gäller sionism.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism