Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-24 13:45:59 följande:
    Jag skrev om Wikipedia, och skrev att jag varit inne på en sida om en musiker. Jag förväntar mig att när jag skriver att en stor del av infon under Personal var om kriget, så tror folk på det och kan ge en kommentar på det om de vill, utan att veta namnet på musikern. 

Eftersom det var så svårt att hitta sidan, var så god, här är en länk

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Draiman

H
    är är dessutom en länk till hemsidan som du tjatar om, och ja, jag förväntar mig att folk ska veta vilken hemsida det handlar om eftersom jag skrev om Wikipedia. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Tja, du kan ju alltid dra till med nedsättande kommentarer om mig i stället för att diskutera innehållet i Wikipedia, det är nog lättast så. 
    Den första hemsidan hittade jag själv men tyckte inte alls att det passade med den informationen du beskrev. Det som står är hans egna ord där han berättar om sig själv och sina starka politiska åsikter. På vilket sätt är det då konstigt att det står under hans "personal"? Det är ingen annan som försökt ljuga om honom. 

Nej, jag litar inte på saker du skriver när du länkar till en sionistisk propagandist. Och självklart vill jag själv kolla när du anger att det är "en hemsida" som inte behandlar judar som alla andra. Du har en benägenhet att tolka saker på ett extremt sionistiskt sätt vilket du gjorde även den här gången.

Nedsättande? Att jag skrev att du inte är seriös är inte nedsättande på något sätt. Tänk om jag hade reagerat som du alla gånger ni kallar mig för antisemit och Hamas supporter 🤔
  • Anonym (Antiextremist)

En kirurg från Gaza berättar hur Israel använder drönare för att jaga och döda palestinska barn. 

www.bbc.com/news/articles/c7893vpy2gqo

"A retired surgeon who volunteered at a hospital in Gaza has told MPs that Israeli drones would target children who were lying injured after bombings.

The 62-year-old surgeon told MPs: "What I found particularly disturbing was that a bomb would drop, maybe on a crowded, tented area and then the drones would come down."
    His face shook with emotion as he paused for several seconds to compose himself.
    He continued: "The drones would come down and pick off civilians - children.
    "We [were] operating on children who would say: 'I was lying on the ground after a bomb had dropped and this quadcopter came down and hovered over me and shot me.'
    "That's clearly a deliberate act and it was a persistent act - persistent targeting of civilians day after day."

He added: "The bullets that the drones fire are these small cuboid pellets and I fished a number of those out of the abdomen of small children. I think the youngest I operated on was a three-year-old."

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-24 16:55:08 följande:
    Självklart är det inte rasistiskt - du verkar inte förstå vad som är rasistiskt. Och nej, jag visste inte/vet inte ifall uttrycket har en sån innebörd. Annars hade jag väl inte skrivit att det är självförklarande, eller hur? Det innebär ju att jag har tolkat det ordagrant. 

Det jag menade var egentligen "självdestruktiv". Men jag hade väl läst det andra uttrycket, och betydelsen i sig är ju samma. 
    😂Jodå, självklart är det både rasistisk och antisemitiskt att påstå att judar är "självhatande judar". Det var därför kommentaren hanterades av FL. Jag har också noga förklarat för dig varför är det antisemitisk men som vanligt bemöter du inte min argumentation utan bara duckar. Ja, "självhatande judar" är självförklarande och det bevisar att du visste att det var både nedsättande och antisemitiskt. Nej, ordet "självdestrukiv" är något helt annat men typisk dig att försöka slingra dig genom att hävda att du inte menade det du skrev 😂. Jag förutspådde tom att du skulle påstå det igen 😂:

"Förstår du vad jag skrev? Förstår du varför är det rasistiskt och nedstättande? Eller kommer du igen att svamla om det är konspiration, att jag inte kan svenska eller att du inte menade det du skrev? Vem är det egentlingen den som har antisemitiska åsikter?"
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-24 16:58:15 följande:
    Är det så illa??? Det är ju som i Nazityskland. 

Vi befinner oss alltså i en situation igen då antisemiter hetsar mot judar och pekar ut dem i sammanhang där det inte har någon betydelse alls!
    😂😂🤣 Jag dör!! Har du ens läst det? Kan du förklara vad är det som är som i Nazityskland? På vilket sätt är det hets det som står på Wikipedia? Du som skriver att judar är "självhatande judar" och menar att det inte är rasism och antisemitism, borde läsa på om ämnet innan du kommenterar. 

Kommer du ducka igen fröken? 🤣
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-24 18:40:23 följande:
    Finns inget att kommentera, inga argument. 
    Så wikipedias text som du själv tycker är som nazitysklands behandling av judar, är inget argument? 🤣🤣🤣 Du är underbar! 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-24 19:41:17 följande:

För en tid sedan, minns inte om just före eller just efter kriget, hade ju Israel en dialog med några demokratiskt sinnade, moderata, palestinska ledare. Tyvärr försvårades samarbetet något av att Hamas avrättade dessa palestinier. 

Israel ville aldrig ha en fredlig politisk lösning utan har, sedan Israel skapades, använt bara militär och terroristiskt våld mot palestinier. Israel har mördat även egna politiker som försökte medla fred. Israel har dödat bara det senaste året ca 40 000 oskyldiga palestinier. Dessa var oskyldiga människor. Israel har med detta förmodligen skapat en hel arme nya terorister som kommer att hämnas. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-24 22:45:35 följande:
    Israel har alltid bara velat bli lämnat i fred, utan dagliga attacker från araber. 
    Säger du det? Du kan inte förvänta dig att bli lämnad i fred om du olagligt ockuperar andras land, fördriver och dödar människor och terroriserar de dagligen. De har rätt att försvara sig. Israels tendens att tillämpa militärt våld, etniska rensningar och markstöld på vad som i grunden är politiska problem har lett till dess nuvarande situation. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-25 11:25:23 följande:
    God dag yxskafft. Ingen har sagt så. 
    Frökrn har kanske igen dåligt minne eller duckar du igen. Du svarade så här 

"Är det så illa??? Det är ju som i Nazityskland. 

Vi befinner oss alltså i en situation igen då antisemiter hetsar mot judar och pekar ut dem i sammanhang där det inte har någon betydelse alls!"

Men du har alltså inte ens läst artikeln? Du kunde inte ens svara på vad du anser är nazism i artikeln 🤣

Så lätt är det för dig att anklaga andra för antisemitism. Mrn när du själv skriver "självhatanade judar" då ser inte du den uppenbara antisemitismen?
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-01-25 06:09:03 följande:
    Vilket vissa vill spinna en konspirationsteori runt.
    Som tex israeliska politiker? Ni israelvänner är faktaresistenta.

"

Innan attacken mot Israel den 7 oktober, då Hamas dödade omkring 1 200 personer och kidnappade över 200, övervakade israelisk underrättelsetjänst Hamas övningar. Det mynnade ut i ett dokument som delades ut till högt uppsatta underrättelsetjänstemän den 19 september 2023, lite mer än två veckor innan attacken ägde rum.

I dokumentet, som israelisk media har tagit del av, beskrivs i detalj hur Hamas övar på att attackera militära utposter och kibbutzer, att kidnappa soldater och civila, samt på hur gisslan ska hanteras när den väl tagits till Gaza."

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-25 11:33:44 följande:
    Det var palestinierna som absolut inte ville göra något avtal med Israel. Alltså MÅSTE Israel "ockupera".  Alternativet är att en fungerande palestinsk styre tar över. Och det får de inte till. Israel har t.o.m. lämnat över i Gaza och i en del av Västbanken, när det någorlunda var acceptabla strukturer. Och det har ju visat sig att det inte räckte, eftersom båda dessa styren inte fungerar!  

Detta om inte annat har ju visat tydligt att Israeler VILL ha en lösning, och palestinierna vill INTE. 
    Israel är inte intresserad av fred utan använder krig för att ta över alla palestinska områden. Israel genom, apartheid, etnisk rensning, folkmord,  bosättningspolitik, blockader och militära offensiver på ockuperad mark medvetet försvårar en tvåstatslösning. FN, internationella domstolar och människorättsorganisationer har kritiserat Israels agerande som hänsynslösa brott mot oskyldiga civila och  folkrätten. Allt detta kan tolkas som ointresse för fred.

Israel tom dödar fredsmäklare:

Folke Bernadotte, svensk diplomat och FN medlare, mördades 1948 i Jerusalem av israelisk organisation som motsatte sig försöken att jobba för fred. Folke arbetade för vapenvila och en fredsplan.

Yitzhak Rabin, Israels premiärminister och fredspristagare, mördades 1995 av en israeler som motsatte sig hans fredsinitiativ med palestinierna. Ockupation, olagliga bosättningar som utökas hela tiden och olagliga anekteringar av palestinska områden är tydligaste tecken på att Israel är inte intresserad av varken fred eller tvåstatslösning.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism