Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-12 22:20:13 följande:
    Det glädjer mig att du hittat ytterligare text att kopiera in i tråden, och att din utbildning av oss i pöbeln fortsätter. Samt att du förklarar för Andrea att etnisk rensning är dåligt. Tack! 
    Googla på vad "ad hominem" betyder för att förstå varför är du dålig på att argumentera. 

Varsågod 😁
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2024-12-13 07:20:27 följande:
    Eftersom syftet bara är att försöka dränka de röster som inte har något intresse av att se Israel utplånas så behöver de inte vara seriösa eller ens försöka föra en normal diskussion.
    Varsågod och argumentera. Det enda du brukar komma med är tomma och falska anklagelser om antisemitism. Och nu gråter du som att någon försöker "dränka din röst". 
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-12-13 06:55:42 följande:
    Det är ju rena inbördeskriget mellan de olika fraktionerna. 
    Fatah mot ham-ass mot islamic jihad.

threadreaderapp.com/thread/1866950490896077085.html

"A thread on the WAR between the Palestinian Authority, Hamas and the Islamic Jihad!"

Det blir inte lätt för diktaturkramarvänstern och deras anhang att välja nu när de har så många att välja på.
    Under 1980-talet stödde Israel framväxten av islamistiska grupper inklusive Hamas i de palestinska områdena som en motvikt mot sekulära och vänsterorienterade palestinska grupper som PLO. Israel gav tom finansiellt stöd till islamistiska grupper i Gaza under 1980-talet. Detta var en del av en söndra och härska taktik som senare visade sig vara mycket kontraproduktiv.

Yitzhak Segev, som var Israels militärguvernör i Gaza i början av 1980-talet, har erkänt att han fick en budget för att stödja islamistiska rörelser.

Avner Cohen, en tidigare israelisk tjänsteman för religiösa frågor, har sagt att "Hamas, till min stora ånger, är Israels skapelse".

Hamas utvecklades snabbt till en militant grupp som motsatte sig Israels existens. Sedan 2007 har Hamas kontrollerat Gazaremsan och varit inblandad i flera konflikter med Israel.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 08:18:02 följande:
    Irland kommer att be ICJ att vidga sin tolkning av vad som utgör ett folkmord av staten.
    hänger ni med? De vet att vad Israel gjort under detta krig inte utgör brottet ?folkmord?... så den irländska regeringen kräver att man ska återuppfinna och ändra definitionen för att vidga den till den grad att den kommer att gälla för detta krig
    En ärlig domstol skulle omedelbart se igenom det och enbart denna dom borde ha diskvalificerat den irländska regeringens begäran att ingripa i dessa förfaranden... eftersom den omedelbart undergräver hela premissen för anklagelser om folkmord baserade på konventionen om folkmord.
    Jag hävdar att jag är välinformerad men har inte hört något om att Irland vill vidga tolkning av vad som räknas som folkmord. Kan du berätta mer? På vilket sätt ändras definitionen? Kan du ange din infokälla, tack?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 10:09:31 följande:
    Herregud, är det redan så pass illa! Pest eller kolera! 
    Men som vi kan se i inlägg 852 är förstås även detta Israels fel. 
    🤣 offerkoftan på, igen?

Tycker att det inte stämmde det jsg skrev? Israel var med och stödde Hamas. Under 1980-talet stödde Israel framväxten av islamistiska grupper inklusive Hamas i de palestinska områdena som en motvikt mot sekulära och vänsterorienterade palestinska grupper som PLO. 
    Israel gav tom finansiellt stöd till islamistiska grupper i Gaza under 1980-talet. Detta var en del av en söndra och härska taktik som senare visade sig vara mycket kontraproduktiv.

Yitzhak Segev, som var Israels militärguvernör i Gaza i början av 1980-talet, har erkänt att han fick en budget för att stödja islamistiska rörelser.

Avner Cohen, en tidigare israelisk tjänsteman för religiösa frågor, har sagt att "Hamas, till min stora ånger, är Israels skapelse".

Hamas utvecklades snabbt till en militant grupp som motsatte sig Israels existens. Sedan 2007 har Hamas kontrollerat Gazaremsan och varit inblandad i flera konflikter med Israel.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 08:18:02 följande:
    Irland kommer att be ICJ att vidga sin tolkning av vad som utgör ett folkmord av staten.
    hänger ni med? De vet att vad Israel gjort under detta krig inte utgör brottet ?folkmord?... så den irländska regeringen kräver att man ska återuppfinna och ändra definitionen för att vidga den till den grad att den kommer att gälla för detta krig
    En ärlig domstol skulle omedelbart se igenom det och enbart denna dom borde ha diskvalificerat den irländska regeringens begäran att ingripa i dessa förfaranden... eftersom den omedelbart undergräver hela premissen för anklagelser om folkmord baserade på konventionen om folkmord.
    🤣 Förlåt, men det låter som ännu ett lögn placerad av den israeliska högerextrema regeringen. Ni som lever i Israel är utsatta för extrem krigspropaganda. Ni har väl internet och kan läsa utländska oberoende media? Jag vet att Israel dödar journalister för att dölja sanningen men ni israeler har väl endå fri vilja och kan via internet fritt välja vad ni ska läsa. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-13 10:09:31 följande:
    Herregud, är det redan så pass illa! Pest eller kolera! 
    Men som vi kan se i inlägg 852 är förstås även detta Israels fel. 
    Duckar du igen på mina frågor om sionism? 🤣

Jag är inte förvånad. Det är mycket vanligt bland israelvänner. 
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-13 11:02:25 följande:
    Allt är ju vårt fel, precis allt. Det är nog vårt fel att ni får betala 10 kr för elen också. Och inflationen. Och arbetslösheten.
    Nej, allt är inte Israels fel, men olaglig ockupation, etnisk rensning, de illegala bosättningar, olaglig anektering av palestinska områden, många krigsbrott och systematiskt dödande av ca 30 000 oskyldiga människor. Märkligt att Israel även nu spelar offer.
  • Anonym (Antiextremist)

Varför är det ett folkmord.

• Anonym (Antiextremist)
    Tack för info.

Efter att jag har läst det ser jag inte hur det kan vara fel. Så, Irland överväger att ändra definitionen av folkmord för att inkludera handlingar som tvingar fram dödlig svält av ett folk, vilket de vill att den internationella domstolen ICJ i Haag ska pröva.

Detta initiativ syftar alltså till att utvidga den nuvarande definitionen av folkmord, som traditionellt omfattar "bara" överlagt fysiskt eller psykiskt våld.Genom att inkludera svält vill Irland adressera fler former av folkmord och säkerställa att även sådana handlingar kan lagföras internationellt.

Varför skulle det inte räknas som folkmord?Ska det vara lagligt att begå ett folkmord genom svält? Om man tex blockerar mat och vatten till judar som folkgrupp borde det självklart räknas som ett folkmord.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism