Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Antisionism är inte antisemitism

Nu när det finns en formell arresteringsorder mot Netanyahu, precis som mot hans bästis Putin; vad betyder det för diskussionen? 

Är det också antisemitism? Men det finns ju absolut ingen som står med Israel, är alla antisemiter nu?

• Dr Nail

SDs nya vurm för Israel är patetisk btw. Israel spottar på SD och likande partier. Vill inte ens kommunicera med dem (pga nazi)

• Dr Nail
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 12:24:10 följande:
    Trots arresteringsorder och att ICC har rimliga skäl att tro att israeliska politiker avsiktligt svälter civila palestinier, finns det israelvönner som försvarar dessa politiker och menar att ICC är antisemiter. Samma israelvönner menar att öven FN är antisemiter eftersom  FN genom olika resolutioner försöker stoppa det urskillninglösa dödandet av civila i Gaza.

Vad betyder det för diskussionen? Det betyder att det finns mycket extrema personer som försöker försvara hemska krigsbrott i Gaza genom att falskt anklaga alla meningsmotståndare för antisemitism. Att kritisera krigsbrott och israels politik har inget med hat eller fördomar mot judar att göra. Jag är tex starkt emot all hat och fördomar mot judar. Men jag är emot etnisk rensning, olaglig ockupation, byggandet av olagliga bosättningar och att oskyldiga civila dödas.
    Tack, då fattar jag. Jag kan inte så mycket om allt det här. Tackam att ni som läst på upplyser mig.
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-11-22 15:12:41 följande:
    Nej, du fattar ingenting. Det finns ingen folkmord. Det finns bara ett krig som Hamas började. Det är Hamas som hindrar människorna i Gaza att sätta sig i säkerhet. Israeliska armén VARNAR nämligen innan de angriper. En stor nackdel för dem ,att fienden också är varnat. Men gör sitt bästa. 
    Ok. Jag förstår att det är en komplicerad situation, inte minst genom att man hör så olika åsikter hela tiden. Du behöver inte vara otrevlig, jag är inte på någons sida här.
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-11-22 23:54:14 följande:
    Jag blir bara .... överraskad hur man bara kan tro första bästa personen som kommer med en tvärsäker, onyanserad åsikt.
    Ni låter lika tvärsäkra med era åsikter hela bunten. Väldigt emotionella. Det är okej, fortsätt så. Bra underhållning!
  • Dr Nail

Kommer Sverige gripa Netanyahu om han kommer hit? Och Putin? Kommer de arresteras?

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism