Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

Domstolen ICC vill ta fast och arrestera Israels premiärminister

Den internationella brottmålsdomstolen i Haag, ICC, har skrivit en order om att ta fast och arrestera Israels premiärminister Benjamin Netanyahu.

Ordern gäller också landets tidigare försvarsminister Joav Galland.

Samtidigt har domstolen gett order om arrestera terrorgruppen Hamas militära ledare Mohamed Deif.

sverigesradio.se/artikel/domstolen-icc-vill-ta-fast-och-arrestera-israels-premiarminister
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 19:16:40 följande:
    Vänta lite och snart kommer någon att skriva "ICC  är hamas" 😆 Ska vi gissa vem?
    Absolut! Hamas gren i Haag *ironi*.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 21:01:32 följande:
    Det är det här den här sionismen jag pratar om.

Netanyahu är Israels nuvarande premiärminister. Han är även ledare för Likudpartiet och är övertygad sionist med sionistiska idéer om hur en judisk stat skulle byggas. Dessa idéer handlar bla om etnisk rensning av palestinier, anekteringar av deras områden och byggandet av olagliga bosättningar.

ICC har nu begärt att han ska arresteras pga att medvetet använt svält mot civil befolkning. Jag är ganska säker att detta tillsammans med att ca 35 000 oskyldiga civila har dödats, betecknas som folkmord.

Och vad hade en sionist som Netanyahu att säga om det? Jo, ICC är antisemiter. Det är så groteskt. Tror han verkligen att folk är dumma?

Internationella brottmålsdomstolen (ICC) är en oberoende institution. Den skapades för att lagföra individer för de allvarligaste internationella brotten, såsom folkmord och krigsförbrytelser. ICC har ett mycket brett stöd från över 120 stater och anses vara en mycket viktig del av det internationella rättssystemet.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/dRrGpX/arresteringsorder-mot-israels-premiarminister-netanyahu

"

?Avsiktligt och medvetet?

?Kammaren ansåg att det finns rimliga skäl att tro att både individer avsiktligt och medvetet har berövat civilbefolkningen i Gaza föremål som är oumbärliga för deras överlevnad, inklusive mat, vatten och medicin och medicinska förnödenheter, såväl som bränsle och elektricitet?, skriver parlamentet.

Tre domare utfärdade i ett gemensamt beslut en arresteringsorder för Netanyahu och Israels tidigare försvarsminister Yoav Gallant, skriver AP."

EU står bakom arresteringsodern. Hamas gren i EU *ironi*
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 23:08:59 följande:

SD är ett parti skapat av nazister. När nu ledaren för det partiet försvarar israeliska politiker och är på deras sida, då tänker man att de sraeliska politikerna borde börja fundera på vad är det för fel på deras politik.

SD är inte så noga med muslimer, så det finns inget överraskande med det uttalandet.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism