Meddelande borttaget
Inlägg från: Anonym (fi)
|
-
-
Det lustiga är att "antiextremist" OCKSÅ är sionist i precis samma bemärkelse då denne är tydlig med att judarna har rätt till ett eget land någonstans inom det historiska IsraelFuckGoggleAskMe skrev 2024-11-20 19:57:48 följande:Jag förstår att det skulle passa bra in i ditt narrativ om någon här börjar påstå att enlist bibeln eller Torah så borde judarna få mark i Mellanöstern. Men jag har inte sett någon här säga det och jag har redan sagt att jag är sionist i den enkla grundbetydelsen av detta, jag tycker att judar ska ha rätten till ett eget land i Mellanöstern med self determination. Att jag är sionist i den bemärkelsen betyder inte att jag stöder alla olika sorters grenar av sionismen. Men om man är antisionist betyder det att man är emot den Israeliska statens existens.
-
Det räcker med dennaAndreaBD skrev 2024-11-21 12:00:38 följande:Bibeln - nej, jag tycker inte att något gäller bara för att det står i bibeln. Däremot - om det står i gamla testamentet att judarna hör hemma i Israel, så pekar ju detta på att de har funnits där väldigt länge, och det är ju det som ger de en viss rätt till att slå sig ner där, tycker jag.
-
Du är omedveten om att hela den där historien från 2013 var en bluff från kvinnans sida?Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 12:09:58 följande:Det som är löjligt är att du som kvinna verkar inte stå för alla kvinnors rättigheter.
"Kvinnan har sedan tidigare anmält en misshandel som ska ha ägt rum förra fredagen. Kvinnan, som är gravid, blev då misshandlad på en parkering i Farsta i Södra Stockholm.Hon har uppgett att det var en okänd man som började dra i hennes slöja samtidigt som han skrek ?såna som du ska inte vara här?. Mannen ska därefter ha dunkat hennes huvud mot en bil så att hon förlorade medvetandet."
Det finns en FB-tråd på en si så där 150 sidor om saken om du vil läsa på om fallet. -
Och här tänker jag mig en 13-årig pojke i sjunde klass som får syn på sin tyska-lärarinna i "en tajt catsuit" ...AndreaBD skrev 2024-11-18 16:41:24 följande:Och nej, det var inte för mycket naket, utan bara en tajt catsuit.
-
Det där är ju fel.Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 18:29:08 följande:Aggressiv nationalism: Sionism, grundad av Zeev Jabotinsky, betonar en s
Sionismens grundare är i praktiken Theodor Herzl
Den där Zeev var efter Herzls död en av de ledande för den gren av sionismen som blev revisionistisk sionism men SIONISMEN grundades som sagt av Herzl
Du förstår ju at det blir omöjligt att föra ett seriöst samtal om saken om du ska envisas med att låtsas som att sionism = revisionistisk sionism
-
Jag behöver inte "ha" dig på min sida. Du ÄR sionist vare sig du vill det eller inte då du erkänner sionismens grundtes - ett judiskt land någonstans inom det historiska Israel.Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 14:16:29 följande:😄 Förstår att du skille vilja ha mig på din sin men jag tycker att sionism är extrem ideologi ungefär på samma sätt islamism. Jag är starkt mot sådana.
Att vara sionist är mycket mer än tycka att judarna ska ha eget land.
För nä, det är faktiskt inte mer än så - att vara sionist.
Att du sedan tycker att bara "revisionistisk sionism" är "äkta" sionism är ju helt och hållet din egen sak att hantera.
Det som är synd med det sistnämnda är att du skulle kunna ha mycket mer relevanta samtal om saken om du släppte det dr med "sionister" och istället, exempelvis, diskuterade inom VILKA geografiska gränser du anser att den judiska staten skall kunna existera. -
Precis. Du förstår konceptet. Sionismen är en idé om ett hemland Israel för judarna, någonstans inom det historiska Israel.Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 23:50:49 följande:Precis. Den Israel som sionisterna pratar om HAR INGA GRÄNSER.
Detta hemland kan sedan var hur stort eller hur litet som helst men det ska vara ett judiskt dominerat land för judarna att söka skydd i från förföljelse
Sionismen som -ism definierar inga geografiska gränser för Israel -
Men länkade du medvetet eller omedvetet till en elva år gammal bluff som "bevis"?Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 14:31:44 följande:Att muslimska kvinnor atackeras är fakta. Islamofobiska atacker är bland de mest förekommande när det gäller hatbrott. Det har ökat extremt mycket det senaste året efter Hamas terroratack 7 oktober.
-
Nä, det är inte sionismens planAnonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 14:50:28 följande:Just det, sionismen definierar inga grönser för Israel eftersom sionismens plan är att ta allt och lite till när det gäller kringliggande länder och områden. Många judar är starkt emot det och mot sionismen.
Alltså, varför håller du på om "sionister" hela tiden?
Du förstör ju medvetet det samtal du vill(?) ha kring Hamas krig mot Israel genom att med flit missförstå, eller låtsas inte ha läst, det folk skriver till dig.
Vilken är din tanke med detta? Vad vill du att det ska leda till? -
Men jag undrade om det var med flit eller av okunskap du lade in en bluff-händelse som "bevis".Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 14:46:13 följande:Tusentals islamofobiska hatbrot sker varje år. Fakta.
Den här tråden handlar om sionism och antisemitism. -
Om du vill diskutera "relevanta frågor" om Israel så måste du först sluta prata om "sionister" som någon slags enhetlig grupp och du måste sluta låtsas att en enskild variant av sionism är definierande för vad sionism är. Du behöver också sluta påstå att "sionister vill ha allt!"Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 14:37:38 följande:Är det en vana att inte svara på relevanta frågor rörande hemska brott gjorda av sionister? Kan en stat som bygger sin existens på expropriering av land och fördrivning av människor betraktas som legitim inom ramen för internationell rätt? Dessutom, inbegripet i den sionistiska "rätten att existera" är också att judar från hela världen har rätt att bosätta sig i landet, olagligt inom de palestinska ockuperade områden, samtidigt som palestiniernas rätt till sitt eget hemland förnekas. De olagliga bosättningar är sionisternas verk. Är detta att "existera" eller att olagligt annektera och ockupera?
Den typen av medvetna misskaraktäriseringar gör att allt ingen kommer att kommunicera seriöst med dig.
Går det inte att enas om de grundläggande spelreglerna för samtalet så blir det inget samtal. -
Det beror ju på HUR du säger att du tycker att det är åt helvete.Anonym (desmond) skrev 2024-11-20 14:01:27 följande:
När jag som vanlig mellanmjölksmamma vill säga att det Israel gör är åt helvete så ska fan ingen komma och kalla mig judehatare. Israeler är israeler, svenskar är svenskar, finnar är finnar.
Men det är ett fåtal individer med judiskt påbrå som likställer kritik mot Israel som kritik mot judendomen. Ursäkta men visa mig var i judendomen Israels agerande mot Palestina är berättigat och sen kan vi snacka.