Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Mitt ena barn rädd hemma hos mig

Anonym (Mamma) skrev 2024-11-16 10:43:03 följande:
    Bara sluta .
    Sluta själv, var och en har rätt till att yttra sina tankar och åsikter. Du också, såklart, men ingen rätt att säga till någon att de ska sluta med detta.

Jag kan själv tänka mig att ett litet barn kan uppleva pappa som tryggare för att jaga bort ?monster? och sådana saker. En pappa är ju trots allt fysiskt starkare i de allra flesta fall.
  • felicityporter
    Anonym (M) skrev 2024-11-16 12:25:16 följande:

Samtidigt är jag den som kan karate, är stark och bygger ihop möbler samt inte ett dugg rädd för att ta i.
    Har nog en lika stor inverkan på barnen när det gäller vem som kan jaga bort monster. Pappan är ganska kort, stark är han men gråter mer än mig. Mina barn har tyvärr aldrig sett mig gråta. Jag skriver tyvärr pga att jag vet att det är bra för barnen att se att föräldrar också kan få gråta.

Ok, du är stark. Jag förstår inte varför det är så känsligt att säga till en ensamstående mamma att pappor generellt är fysiskt starkare? Det handlar bara ju om enkel biologi, män har  helt enkelt bättre fysiska förutsättningar än kvinnor. Om din exmake hade tränat karate hade han varit starkare än du är. Det är ju inget kontroversiellt påstående, du behöver inte ta illa vid dig.
  • felicityporter
    Anonym (M) skrev 2024-11-16 12:46:58 följande:

Men jag tror det är fel forum för mig:)

Jag ber om ursäkt att mitt svar fick dig att känna dig oönskad, det var absolut inte min mening.
  • felicityporter
    Anonym (M) skrev 2024-11-16 12:52:57 följande:

Ja jag förstår ingenting.
    tummar ner och otrevliga kommentarer. Så nej det här gör jag nog inte om. 

men sak är att tycka sin sak en sak är att samtidigt göra det på ett direkt otrevligt sett.

Vem har varit otrevlig? Jag menade verkligen inte att mina inlägg skulle uppfattas som otrevliga, jag bad till och med om ursäkt om du uppfattade det så, det var verkligen inte min intention.
Svar på tråden Mitt ena barn rädd hemma hos mig