• Anonym (SoloRun1)

Åh vad less jag är på allt.

Allt har gått käpprätt åt helvete från 2017 fram till 2024 och misstänker 2025 kommer inte att vara annorlunda.

Förra året firades min jul på en utsiktsplats ca 5 km från min lägenhet, med en ryggsäck full i ved, en räkbaguette, en 5ocl Coca Cola och en flaska 500ml Minttu Black Mint.
    Satt ensam tills elden nästan slocknat innan jag packade ihop och drog hem.

Få vänner som ständigt är upptagna, släkt som typ aldrig kommer på besök längre, ringer sällan, etc...

• Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 09:10:41 följande:

Allt har gått käpprätt åt helvete från 2017 fram till 2024 och misstänker 2025 kommer inte att vara annorlunda.

Förra året firades min jul på en utsiktsplats ca 5 km från min lägenhet, med en ryggsäck full i ved, en räkbaguette, en 5ocl Coca Cola och en flaska 500ml Minttu Black Mint.

Få vänner som ständigt är upptagna, släkt som typ aldrig kommer på besök längre, ringer sällan, etc...

Lycka kan aldrig komma från någon annan.

Du behöver mål och mening. Börja med att tänka mer positivt.

Vart vill du? Vem vill du bli? Börja jobba ditåt.
  • Anonym (Sancreek)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 09:10:41 följande:

Det låter mysigt, ta med dig glögg nästa gång. Du kan värma den på brasan.
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-16 21:15:21 följande:
    Det låter mysigt, ta med dig glögg nästa gång. Du kan värma den på brasan.
    Glögg?? Nä fy fan. 🤮
  • Anonym (Sancreek)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 21:16:51 följande:
    Glögg?? Nä fy fan. 🤮
    Kanske varm mintuu dekorerad med en polkagrisstång?
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-16 23:40:38 följande:
    Kanske varm mintuu dekorerad med en polkagrisstång?
    nä.. vill jag ha det finns de ju färdig Minttu polkatwist
  • McIris
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 09:20:15 följande:
    Någon form av tur/ lycka nån jävla gång..
    Vad har du gjort själv för att förbättra ditt liv?
    ( Varför verkar dom flesta tro att jag bara sitter på röven och gnäller 24-7??)
    Med tanke på dina svar så känns du inte som ett charmtroll iallafall. Men det behöver man ju inte vara.

Mina frågor va inget antagande utan att jag undrar om du gjort nåt särskilt för att förbättra din livssituation. Tur är ju mer en bonus, mycket annat kan man ju åstadkomma själv. 
  • Anonym (Kepsmercagubbe med kasegylf)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 21:16:51 följande:
    Glögg?? Nä fy fan. 🤮
    Det är ju otroligt märkligt att du blivit ensam ändå.
  • Anonym (Kepsmercagubbe med kasegylf)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 09:20:15 följande:
    ( Varför verkar dom flesta tro att jag bara sitter på röven och gnäller 24-7??)
    För att du ju hela tiden ger exakt det intrycket.
  • Anonym (Solo)
    Anonym (Gogo) skrev 2024-11-16 20:25:43 följande:
    Lycka kan aldrig komma från någon annan.

Du behöver mål och mening. Börja med att tänka mer positivt.

Vart vill du? Vem vill du bli? Börja jobba ditåt.
    Där har du fel anser jag. Mycket lycka kommer från att du är del av en gemenskap och få känna sig inkluderad och omtyckt bland andra. Den som inte lider av ensamhet utan har familj och vänner naturligt runt sig kan inte förstå detta. Jag är själv i den sitsen.; Har många bekanta men få som har tid över eller prioriterar att träffa mig. En stor sorg för mig. 
  • Anonym (Sancreek)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-17 00:06:52 följande:
    nä.. vill jag ha det finns de ju färdig Minttu polkatwist
    Ta med dig tomtebloss nästa gång 
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Solo) skrev 2024-11-17 02:48:38 följande:
    Där har du fel anser jag. Mycket lycka kommer från att du är del av en gemenskap och få känna sig inkluderad och omtyckt bland andra. Den som inte lider av ensamhet utan har familj och vänner naturligt runt sig kan inte förstå detta. Jag är själv i den sitsen.; Har många bekanta men få som har tid över eller prioriterar att träffa mig. En stor sorg för mig. 
    Fast då är dui samma fälla som TS och väntar på andra för lycka. Det är ingen bra strategi.

Hitta lugnet, hitta den inre friden. Kan vara en av de där stora aha-upplevelserna i livet när man känner. Nej, jag behöver inte vara omtyckt eller vara en del av en gemenskap. Jag är lycklig bara av att få finnas i nuet.

Sedan tar man för sig av livet utifrån den utgångspunkten. 
  • Anonym (Sancreek)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-17 15:59:03 följande:
    Ta med dig tomtebloss nästa gång 
    .....men dom kanske bränner hål på bävernylonsbrallorna?
Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.