Inlägg från: Anonym (SoloRun1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SoloRun1)

Åh vad less jag är på allt.

Allt har gått käpprätt åt helvete från 2017 fram till 2024 och misstänker 2025 kommer inte att vara annorlunda.

Förra året firades min jul på en utsiktsplats ca 5 km från min lägenhet, med en ryggsäck full i ved, en räkbaguette, en 5ocl Coca Cola och en flaska 500ml Minttu Black Mint.
    Satt ensam tills elden nästan slocknat innan jag packade ihop och drog hem.

Få vänner som ständigt är upptagna, släkt som typ aldrig kommer på besök längre, ringer sällan, etc...

• Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.
  • Anonym (SoloRun1)
    McIris skrev 2024-11-16 09:13:43 följande:

Vad vill du ska hända? Vad har du gjort själv för att förbättra ditt liv?

Någon form av tur/ lycka nån jävla gång..
    Vad har du gjort själv för att förbättra ditt liv?
    ( Varför verkar dom flesta tro att jag bara sitter på röven och gnäller 24-7??)
  • Anonym (SoloRun1)
    Tow2Mater skrev 2024-11-16 13:26:57 följande:

Erbjud dig hjälpa till på ett julfirande ordnat av en hjälporganisation.

Har ingen julkänsla kvar så de låter mer som bara slöseri med tid och energi.
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (P) skrev 2024-11-16 16:52:13 följande:

Planera in att gå på julmässa i en kyrka på julafton. I min stad kommer det vara flera julbönstillfällen och olika midnattsmässor i kyrkorna över hela stan.

Planera in en sådan för dig själv, om du bor i en stad/nära en stad. Är säkert väldigt mysigt med tända ljus och musik och sång i en vacker kyrka!

Ateist, men vill jag få känslan att nästan kräkas så kanske jag skulle kunna gå dit
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Julkulan) skrev 2024-11-16 18:46:24 följande:

Finns det något ställe i närheten där det ordnas julfirande för ensamma?

Tror jag inte... inte sett eller hört något...
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (H) skrev 2024-11-16 19:20:16 följande:

Hej Ts!
    Även om det känns piss att vara helt ensam på julen tycker jag det lät riktigt mysig ändå - med brasan, colan och räkmackan och utsikten. 

Jag har aldrig firat jul själv men det är faktiskt många gånger som jag har tänkt göra det då det alltid har stressat mig och har alltid varit så obekväm med att allt ska vara så ?perfekt?. Har aldrig känt mig som en i familjen, aldrig känt mig uppskattad eller som att man är önskad av att vara där. 

Sen träffade jag min sambo och har firat mina senaste jular med hans familj. Känner mig mer välkommen och hemma där men gillar inte julen ändå. 

Men vill du fira med någon så fråga om du kan komma förbi? Erbjud att du kan ta med dricka, någon matbit till maten eller efterrätt? :) 

Finns som ingen utsikt då de är rätt mörkt ute, ser belysning mot stadscentrum om man tittar åt det hållet. 
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (P) skrev 2024-11-16 19:20:36 följande:
    Ok. Vad tråkigt att du känner så.
    Jag är inte troende, men jag tycker kyrkor är mysiga, och kan absolut tycka att det är trevligt med fin musik i en kyrka med tända ljus.
    Jaja, jo de får du absolut tycka om du vill, jag gör inte det..
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (H) skrev 2024-11-16 20:09:15 följande:
    Ja men det är väl lite skillnad ändå mot att sitta i tät skog iaf. 
    vet inte, stirrar mest på elden än omgivningen.
  • Anonym (SoloRun1)
    Spucks skrev 2024-11-16 20:16:10 följande:

Gå med i någon förening som passar dig, då träffar du folk du har något gemensamt med och kanske hittar nya vänner.
    Ifall du är i mormor-åldern och gillar barn kan du ställa dig till förfågande som extra-mormor/morfar till barn som inte ha en. Det brukar inte vara för barnvaktens skull, utan det är mer en sorts familjeanknytning.

Finns ingen förening/ klubb i närheten som tilltalar mig.
    Åldersmässigt är jag inte där än för något sådant... är bara 45 än så länge..
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-16 21:15:21 följande:
    Det låter mysigt, ta med dig glögg nästa gång. Du kan värma den på brasan.
    Glögg?? Nä fy fan. 🤮
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-16 23:40:38 följande:
    Kanske varm mintuu dekorerad med en polkagrisstång?
    nä.. vill jag ha det finns de ju färdig Minttu polkatwist
Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.