Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Lärare som väntar i elever som är sena?

Hur gamla är eleverna? Min kompis är högstadielärare, hen låser dörren när lektionen börjar. Då får man skylla sig själv att man kom sent och får olovlig frånvaro. Man måste lära sig komma i tid.

• Anonym (L)
    Anonym (Kio) skrev 2024-11-15 21:09:50 följande:
    Det här med parkering är ju ett problem på flera skolor, vad jag har förstått. Äldre skolor är inte byggda för att elever skjutsas i bil. Det hjälper inte er nu, men på sikt blr ju skolledningen prata med kommunen och se över möjligheten att bygga om kring skolan så att man får en yta där föräldrar på ett säkert sätt kan lämna barnen med bil. Mina barns skola är ny och där finns en vändplan med gott om plats att stanna, skild från där elever cyklar och går. Här cirkulerar föräldrarna långsamt förbi och barnen hoppar ur, skyddade från förbipasserande trafik och föräldrarna kan se dem gå in i skolbyggnaden innan de far vidare. Inga backande, stressade föräldrar, ingen parkering, man bara stannar till lite snabbt och släpper av. 
    Tänk om folk resonerade så som vuxna och arbetstagare också? "Fanns ingen parkering nära så därför tycker jag mig ha rätt att komma en timme sent till jobbet". Snälla. Ska man bygga om hela stan så att alla kan parkera utanför dörrn till jobbet/skolan?
  • Anonym (L)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-11-15 11:16:39 följande:

Går det att köra två instruktioner? En för de som är i tid och sedan en för de försenade. Så får de försenade snällt sitta och vänta på sin tur. Beroende på ämne kan de som är i tid vara igång med uppgiften när du kör instruktion nr 2

Va? Du kan inte mena allvar? 

Man får lära sig komma i tid! Annars så hamnar man efter i skolarbetet. Enkelt. Eller tycker du att man ska få komma och gå som man vill på jobbet också?

Ska en lärare behöva ha 2 likadana genomgångar för att folk inte har någon hyfs i kroppen? 

Svar på tråden Lärare som väntar i elever som är sena?