Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Lärare som väntar i elever som är sena?

Om elever har långt till skolan får de skolskjuts, alltså åker buss, tåg eller taxi gemensamt.
    Övriga elever går eller cyklar till skolan då de bor för nära för att ha rätt till skolskjuts.
    Så vad gör alla cirkulerande bilåkande föräldrar ens där? 
    Om man skämmer bort sina ungar med bilskjuts varje dag så kan man åtminstone lämna i tid. Man behöver heller inte parkera bilen för att släppa av försenade barn, bromsa in på bästa ställe och låt barnet hoppa av bara. Det gäller ändå barn i mellanstadiet.

• Anonym (12345)
    Anonym (lås dörren) skrev 2024-11-19 18:26:45 följande:
    Jag läser dagligen om en skola i förfall och att svenska elever sjunker kunskapsmässigt!
    Så något är det som inte fungerar i skolan ändå!
    Jag kan bara föreställa hur en elev som sitter och koncentrerar sig på sina uppgifter ska störas av att dörren öppnas och stängs 16 gånger de går In behöver dra ut sin stol sätta sig! Min koncentration hade flugit till rymden! 
    Även om eleverna inte säger något är det säkert väldigt svårt för dom att koncentrera sig med alla störningsmoment.
    Du ser inga problem för du ser din egen bekvämlighe där och då!
    Du har kanske adhd? De flesta både klarar av och måste jobba med milda störningsmoment (eller rejäla sådana), som en dörr som öppnas, biltrafik som låter, ombyggnationer utanför, kollegor som går och hämtar kaffe.
    Varken skolan eller arbetsplatser kan göras helt tysta. Lika bra att eleverna vänjer sig för framtiden, åtminstone att de klarar att jobba i miljöer som inte är knäpptysta.
Svar på tråden Lärare som väntar i elever som är sena?