Ni med tonåringar
Ringer ni deras vänner vid konflikter om de själva inte lyckas reda ut det? Alltså inte deras föräldrar, utan direkt till tonåringarna.
Ringer ni deras vänner vid konflikter om de själva inte lyckas reda ut det? Alltså inte deras föräldrar, utan direkt till tonåringarna.
Absolut inte. I första hand läraren om barnen går i samma klass så en neutral part kan hjälpa dem. Annars föräldrarna.
Absolut inte. I första hand läraren om barnen går i samma klass så en neutral part kan hjälpa dem. Annars föräldrarna.
Nej verkligen inte
Nej!
Men samtalar med mitt eget barn och försöker stödja och ge råd för att tonåringen själv ska kunna hantera konflikter
Jag som förälder kan ju inte ringa deras kompisar om deras konflikt. Det vore ju supermärkligt.
Nej verkligen inte.
Däremot försöker jag ju prata med mitt barn om hur de kan se på och hantera konflikter, vänskap och annat.
Haha jag skulle inte kunna skriva detta inlägg om jag kontaktat någon inblandad i mina tonåringars konflikter. Jag hade varit död och begraven av mina tonåringar. Så svaret är absolut nej.
Absolut inte, men som andra här skulle jag stötta och försöka ge lite råd kring det som skaver etc.
Däremot när mitt barn var 11-12 år råkade hon ut för något väldigt svårt och jobbigt som utspelade sig på nätet DÅ fick jag rycka in och kontakta vårdnadshavaren som jag kände lite innan.
Men skärpning, aldrig!! Hur skämmigt får man bete sig egentligen?! Barn och tonåringar får sköta sina egna konflikter, för det är deras sak att hantera och hur ska de annars lära sig om de blir söndercurlade som några småungar?
Nej verkligen inte. Gör du?