Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Alltid ful i håret efter frisörbesök. Varför?

Anonym (Fia) skrev 2024-11-14 20:29:24 följande:

Jag har förklarat sen jag var 20 typ. Vill ej att håret ska kännas platt och tungt. Vill ha volym i håret. 

Man kan tyvärr inte göra så mycket åt vilken typ av hår man har. Den ena har för platt, den andra för lockigt. Själv har jag mycket volym, men det begränsar mig också. Om jag har långt rakt hår så står det ut ändå .

jag tror du måste utgå ifrån hårtypen du har och kolla vilken frisyr som passar det. Om man har tunt, platt hår - en möjlighet vore ju en permanent. Du kan också prova att göra små flätor över natt  - då blir det lockigt och volym. 

Jag skulle ibland vilja ha tunt hår, t.ex. om man vill kortare hår som verkligen ser lite tuffare ut, spikey liksom. Då får man förstås ha gel i eller spreja med mycket hårspray. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-18 19:28:49 följande:

Jag har tjockt, lite självlockigt och mycket hår. Behöver egentligen inga knep för att få det att se ut som om jag har mer volym. Fönar jag det själv eller låter det självtorka har jag snudd på för mycket volym. 

Jag har full koll på vilken frisyr som passar mitt hår och ansikte. Har jobbat många år som modell och stylisterna som gör iordning mej där utgår alltid ifrån mitt eget fönade hårburr så jag antar att andra tycker det passar mej också. Men tack för tips ändå. 

Det är bara när jag varit hos frisören som håret är platt. Platt, konstigt, slickat mot ansiktet och känns som om någon kletat in typ ett halvt paket smör. 

Då har du väl inte samma smak som din frisör. Så farligt är det väl inte? Om du själv kan styla det rätt? 
Svar på tråden Alltid ful i håret efter frisörbesök. Varför?