• Anonym (Solklart)

Psykologen försöker få oss att återförenas

Anonym (Mamma) skrev 2024-11-14 19:03:03 följande:
    Förstår inte vad du menar. Vi är där för att prata om vårt barn, inte för att hon ska leka parterapi. Vad är det jag ska göra klart? Har aldrig antytt att jag vill "hitta tillbaka", tvärtom.
    Hon menar att du ska göra klart att det är uteslutet att ni hittar tillbaka till varandra. Att inte antyda att du vill "hitta tillbaka" är inte detsamma som att klart och tydligt uttrycka att det aldrig kommer att ske; ni har tydligen lämnat det tillräckligt öppet för tolkning för att detta missförstånd skulle kunna ske.

Dags att tala klarspråk med andra ord.
  • Anonym (Solklart)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-14 19:16:45 följande:
    Det är oavsett inte psykologens jobb att ens försöka få ihop oss även om vi så bönat om det.
    Jag har varit väldigt tydlig med att jag helst inte ens vistas i samma rum som honom.
    Nej, det sa jag inte heller?

Men du frågade efter råd. Mitt råd var att tala klarspråk om du vill slippa fortsätta utsättas för detta. Har du redan gjort det får du väl påminna henne när hon börjar; "kommer du ihåg att jag sa att jag inte ens vill vistas i samma rum som honom p.g.a. våld?", "varför fortsätter du föreslå detta?" osv. Funkar inte det, ja då är det nog läge att ta upp det med hennes chef, för det är verkligen inte professionellt.
Svar på tråden Psykologen försöker få oss att återförenas