Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?
Gud det kunde varit jag som skrev detta!!
Men första 1,5-2 åren försökte hon få oss att göra slut på olika sätt - trots att hon vänstrade och lämnade. Hon är också manipulativ och elak rent ut sagt. Jag undviker henne så mycket jag kan. Nu har hon slutat ringa VARJE kväll för att skälla ut/prata ut/gråta ut till min man. Hon ville verkligen och försökte få tillbaka honom, men han hade fått nog av hennes dominanta fasoner till slut.
Nåväl, hon är ju barnens mor. Hon var rädd att barnen skulle tycka mer om mig ett tag, men det var inte jag!! En mamma är ju alltid mamma, oavsett om hon är snäll mot mej eller inte hehe.
Men en period hade hon också STENKOLL på oss. Minsta lilla steg vi tog. Hon skulle veta ALLT. Verkligen allt. Kände mig nästan terroriserad, det tärde verkligen på en. Men min man (hennes x) är världens goaste, snällaste och bästa man och pappa, och han gillade mig tillräckligt också för att vi inte skulle ge upp! För nära var det nog många gånger.
Men klart att barnen hamnade i kläm, speciellt i början betedde sig väl ingen av oss två särskilt bra. Men jag försöker prata positivt om mamman, även om jag ogillar vissa saker hon gör eller säger. Och jag behandlar barnen som om de vore mina, men jag så att säga tävlar inte om platsen som mamma. Barnen säger att jag är deras bonusmamma om nån kompis råkar säga ?mamma? om mig, men annars är det nog bara mitt namn dom säger. Men det värmer oerhört mycket att de vilm kalla mig bonusmamma!
Hoppas att det lugnar sig för dig till slut, och att hon kanske kan släppa taget lite grann. Att hon kan lita på pappan och dig, säkert kan hon, men gör inte det ännu?!
Det blir nog bra. ❤️