Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?
Barnen är ju pyttesmå och det är klart att mamman helst av allt vill ha koll på vad de gör och inte gör dagligen. Så kommer det kanske att vara tills de blir självständiga nog att ha en egen kontakt med mamman när de blir 10-12 år.
Det är inte lätt att skiljas och vara utan sina barn varannan vecka. Det kan du säkert sätta dig in i trots att du inte har några barn själv. Den dagen du får ett eget barn kommer du säkert ha lättare att förstå mammans situation.
Därmed inte sagt att hon kan stoppa er från att åka till badhuset. Det behöver ni ju inte ens berätta innan det har skett så att säga. Såvida hon inte har dåliga erfarenheter av att P inte har koll på barnen när de badar. Vad vet jag.
Och ja, det där med "bio-mamma" låter så otroligt märkligt. Hon är ju barnens mamma och inget annat. Den enda mamma de någonsin kommer att ha.
Dessa två små är ju hennes bebisar för alltid.
När mitt X ber mig att inte yttra mig om något som rör vårt barn säger jag alltid: ALLT som har med mitt barn att göra är min business! Så är det. Det finns ingenting som jag inte tänker och kan lägga mig i om jag ser ett behov av det. Är helt säker på att han känner likadant, så han ska inte tala om för mig vad jag ska ha åsikter om eller inte. Däremot har jag inget emot att de gör olika aktiviteter eller resor eller vad som helst. Det är bara kul för vårt barn. Men om jag ser eller anar något som kan vara negativt för vårt barn så kommer jag att säga till. Det får han leva med.