Inlägg från: Anonym (uppväxt i bonusfamilj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uppväxt i bonusfamilj)

Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?

Mamman har nog svårt att släppa taget, barnen är ju inte så särskilt gamla och beror kanske på hur ansvarsfördelningen såg ut när dom bodde tillsammans.
    Vad ni gör för aktiviteter som normala utflykter borde hon inte lägga sig i men 
    vad är det mer för saker hon har åsikter om?

Det är svårt för många att bara ha sina barn varannan vecka när barnen små samtidigt som det är svårt att vara bonusförälder.
    Sen är det ju olika hur föräldrar släpper taget och hur bonusföräldrar är,
    alla är ju inte likadana.

Det kan vara svårt för en förälder att se sina barn leva i en familj man inte själv
    är delaktig i och det kan vara svårt för bonusförälder att se sin partner ha ett ansvar för barn tillsammans med exet där planering av tid och aktiviteter påverkar
    ens egen vardag. Så det kan vara svårt åt bägge hållen ibland.

Men en sak kan jag hålla med en tidigare som skrivit, tycker inte heller man behöver kalla förälder för biomamma eller biopappa utan bara mamman och pappan, sällan man förväxlas med varandra förutom om man träffar nya personer
    där man måste presentera sig som bonusförälder om någon annars tror att man är förälder, man kan kalla sig själv för t ex Kalles bonusmamma men ingen säger ju jag är Kalles biomamma utan då bara  Kalles mamma.
    Ett barn säger te x min mamma och bonuspappa eller min pappa och bonusmamma inte min biomamma resp biopappa, så säger ju inget barn. 

Svar på tråden Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?