• Anon0141

Endometrios och bli gravid

Anonym (Ellie) skrev 2024-11-15 09:47:32 följande:

Vad har du främst för jobbiga symptom? 

Sedärja! vissa har väl lite tur ♥️ Jag har gjort det innan för smärtorna men inte fått mer hjälp än ?vill du gå på p-piller eller sättas i klimakteriet? typ. Vilket inte var aktuellt då vi ville bli gravida. 

Jag ringde faktiskt till gyn idag så nu ska vi få en missfallsutredning vad det nu innebär.. men måste vänta till slutet av januari och är så trött på min rikliga och smärtsamma mens. Visst det är bara två cykler bort men ändå.. 

tack♥️

Jag har väldigt "milda" symtom. Smärtsam mens är väl typ det enda 😅 tog ett år (och ett missfall) att bli gravid med första barnet och ca 9 månader med andra (fick dock letrozol utskrivet för att få igång ägglossning också. Ser fram emot att ha fött ut detta barn så jag kan få sätta in en pstav igen 😅

Men vad skönt att du ändå får göra en utredning! ❤️ januari kommer komma så himla fort!
  • Anon0141
    Anonym (Ellie) skrev 2024-11-15 17:14:50 följande:
    Ah okej det är nog jobbigt😅 Jag har mensvärk så jag kan behöva gå hem från jobbet, lång mens, ägglossningsvärk samt ont vid sex runt äl 🥲 
    Då vet jag lite vad som väntar mig tidsmässigt då.. Hur länge av graviditet har du kvar? ☺️ 

Ja det känns bra ändå! ♥️ får mannen kolla sig med, just nu är det främst jag som kämpar på med att optimera min hälsa, vilket känns lite ensamt 
    Ja jag hade nog tvingat honom till utredning om det inte gått med andra 😅 är I vecka 13 nu 😊
  • Anon0141
    Anonym (Ellie) skrev 2024-11-15 21:49:29 följande:

Jadå han ska med! Han har lyckats göra en tjej på smällen innan han träffade mig men det var ett par år sedan innan mig. 

Men åh va skönt att vara förbi den där första tiden ☺️ 

Ja samma med min sambo 🤣 men jädrar vad jag har tvingat i honom vitaminer etc 😅 det som är så himla trist är att vi har ytligt bekanta som tror att det enda man behöver göra för att bli gravid (Om man kämpar) är att börja promenera... (ja dom blev gravida på första försöket 😭)
Svar på tråden Endometrios och bli gravid