Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Lättare att bli gravid om man får orgasm (kvinna)?

Har läst om det , att det skulle vara syftet med att kvinnor kan få orgasm. Men det är ju oftast absolut inte nödvändigt för att man ska bli gravid?

Jag är strax över 35 och har varit gravid 6 gånger (3 barn, två tidiga missfall och väntar mitt fjärde barn i början på nästa år). Ingen av gångerna jag har blivit gravid har jag kommit under sexet eller strax efter eller innan. Och jag har inte haft svårt att bli gravid, tvärtom har det inte alltid varit helt planerat och har funderat lite på att sterilisera mig efter den här graviditeten. 

Vad har ni andra för erfarenhet? Eller tankar om det? Är det verkligen så att man blir lättare gravid om man gör det och att det är syftet med att kvinnor ens kan komma? Kan inte syftet bara vara att det är skönt eller att man ska vara mer sugen på sex? 

Det här är alltså bara något jag funderade på och inte blodigt allvar, hoppas folk som svarar kan ha en någorlunda trevlig ton :) 

• Svar på tråden Lättare att bli gravid om man får orgasm (kvinna)?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Elin) skrev 2024-11-13 22:19:28 följande:

Jag har aldrig fått orgasm via samlag, men blir lätt gravid. så tror inte kvinnans orgasm är viktig 

Nej det var så jag tänkte också. Har inte heller fått orgasm via samlag och blir också lätt gravid. 
Svar på tråden Lättare att bli gravid om man får orgasm (kvinna)?