• Anonym (2)

En ful gubbe o en snygg kvinna

Han skrev att han har karaktär. Det kan innebära och handla om något som olika människor tycker är dåligt eller bra. Det framgick inte. Tex kan karaktär vara viljestyrka i någonting. Om det tex handlar om viljestyrkan i att hålla sig borta från tjejen så kommer olika människor tycka det är bra eller dåligt. Beroende på vad de vill ska hända i denna historia. 

Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:44:38 följande:
    Igen - nej. Inte när man uttrycker det så som medlemmen gjorde med ordet karaktär.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:47:50 följande:

Samma korkade halmdocka från dig igen. Upprepar - har aldrig bestämt något utan utgår ifrån vanlig vardagssvenska och normalbegåvad tolkningsförmåga. Prova att göra detsamma. 

Och jo, det räcker som belägg. 

Fast du skriver ju bestämt om hur andra menar och det bestämmer faktiskt inte du. Det är din personliga tolkning som du inte har några belägg för annat än att du påstår att du vet och att du är duktig och kan.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:57:36 följande:
    Nej, jag bestämmer inte hur svenska språket ser ut, jag har dock lärt mig detta och vad olika uttryck vanligen betyder och gör fullt logiska tolkningar efter det. Om medlemmen menade nåt motsatt så är det hen som uttryckt sig klumpigt och oenligt dessa vardagsuttryck.
    Vem som helst kan anonymt i trådar påstå att man vet och kan en massa, betyder inte att de har rätt. Och nej det är inget vardagsuttryck att alltid mena något positivt om man inte uttryckligen skriver att det är negativt, någon sån regel finns inte i svenskan.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:03:33 följande:
    Jo, det är visst ett vardagligt uttryck och normalbegåvade läsare fattar mycket väl vad det betyder. Jo, i vardaglig svenska är det visst en regel, mer eller mindre.
    Nej det finns ingen sådan regel. I så fall får du visa en trovärdig källa på det.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:59:16 följande:
    Vilket i vardagligt uttryck betyder något positivt. Jo, det framgår ganska tydligt för en normalbegåvad läsare.
    Och vad han/hon som skrev det tycker är positivt kanske du tycker är negativt. 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:07:53 följande:
    Vanlig vardagssvenska finns det bevis för överallt där det finns skrivna texter. 
    Du kan alltså inte visa någon konkret pålitlig källa på att den regeln finns i svenska språket. 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:09:30 följande:
    Det hen skrev var menat som nåt positivt och jag håller inte med om att fulgubbens psykopatbeteende är något positivt nej, det tycker typ ingen människa med normal empatiförmåga.
    Det är inte upp till dig att avgöra vad andra menar när de inte har skrivit det. Du talar inte för andra.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:14:43 följande:
    Bevisen finns överallt och för de som förstår vanlig svenska.
    Du kan alltså inte styrka vad du påstår. Vem som helst kan säga att det finns bevis överallt för vad de påstår. Ingen trovärdig källa.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:17:59 följande:
    Tredje halmdockan från dig. Jag bestämmer inte hur svenska vardagsuttryck ser ut, däremot känner jag väl igen dem och vad folk menar med dem.
    Att du påstår dig känna igen dem betyder ingenting. Jag kan påstå att jag känner igen dina uttryck och därför menar du att du älskar psykopatisk beteende. Så nej att man påstår att man vet och kan en massa är inget bevis för någonting alls.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:18:52 följande:
    Bevisen finns överallt och står redan klart för normalbegåvade människor att se.
    Du har alltså ingenting konkret att komma med.
Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna