Ägglossning i söndags, oskyddat sex i lördags...hög chans?
Hej allihopa!
Är relativt ny här inne just i detta forumet när det kommer till bebis verkstad etc.
Jag och min partner bestämde oss för att börja försöka bli gravida denna månad att sluta helt med kondom och såkallade säkra perioder. Jag har alltså ej gått på några hormonella preventivmedel sen år tillbaka. Ska tillägga att jag har vart gravid 1 gång innan med mitt ex men då genomförde en abort för ca 5 år sen.
Men nu äntligen känns det så lägligt det kan bli och själva bebis planeringen är igång. Jag har regelbunden mens och
nu är det så att min ägglossning enligt min mens app var i söndags. Jag och min partner hade inte tillfälle att ha sex just i söndags pga att han tillfälligt är iväg 2 dagar på en aktivitet med vänner. Däremot hade vi sex ca 2 gånger i fredags och 4 gånger i lördags innan han åkte.
Vi låg i så att säga.
Jag som är ganska ny på detta måste få bekräftat av era erfarenheter om ni besitter några då ni isåfall blivit gravida ca 1-2 dagar INNAN ÄL? Hur normalt är det? Förstår att chanserna ökar ju närmare själva ägglossningsdagen man har sex men ni som vet med er att ni blivit gravida utav era samlag strax före ägglossning, berätta om när!
Man kan ju läsa lite överallt att spermierna kan ligga och vänta på ägget i upp till 5 dagar men låter nästan för bra för att vara sant med tanke på att det känns som att det mesta rinner ut rätt fort...