Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Svullna lymfkörtlar?

Anonym (Anonym) skrev 2024-11-12 08:35:18 följande:
    Har gjort några röda duttar där jag upplever att jag hittar knölarna. Är minst tre på ena sidan och en eller ett par på andra.
    Vad jag vet så har man inte lymfkörtlar på de ställena där du har hittat dina knutar. Lymfkörtlarna sitter i ljumskarna.
    Det är väldigt bra att du kollar upp det. 
  • Agda90
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-28 11:42:42 följande:

Tänkte bara uppdatera er i tråden. Hatar själv när man inte får ett svar eller söker på något problem men tråden bara avslutas.

Det är lymfkörtla, flera, men gyn tycker inte jag ska oroa mig. Jag ska känna på dom en gång per månad och så länge de är som de är nu (som typ kidneybönor) ska jag inte göra något. blir de större ska jag höra av mig.

Lymfsystemet hänger i hop över hela kroppen. Du borde gå på lymfmassage och lära dig egenvård också. 
    Jag går på lymfmassage sedan 5 år tillbaka. I perioder var 6:e vecka och i perioder var 10:e vecka. Det är stor skillnad på kroppen när hela lymfsystemet fungerar optimalt. Jag hade rejäla biverkningar efter de 5-6 första lymfmassagerna. En gång åkte jag hem och sov i 12 timmar, en annan gång sprang jag på toa och kissade så ofta att jag hade kunnat sitta där ett par timmar (det var endast den dagen jag hade fått lymfmassage som det hände) en annan gång var det det lite större besökt (att skita 10 gånger på en dag är möjligt), en annan gång svettades jag som en gris. 
    Allt skräp skulle ut ur kroppen
    Numera märker jag att det blir lite trögare på vissa ställen när jag har stressat annars är livet så mycket enklare. 
Svar på tråden Svullna lymfkörtlar?