Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Vi är alla barn.

Jag har hört att det ska bli 16-års gräns på att köpa ägg. Det är ju så löjligt. Som om folk tror att man ska begå terrorhandlingar eller något med det liksom.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Abc) skrev 2024-11-11 07:02:43 följande:
    What? Egentligen är det ju helt i linje med piprensarcaset men det här blir ju bara löjligt.

Klart att man beter sig som ett barn om man blir behandlad som ett.
    Ja, det är klart man gör det, men vem har rätten att dumförklara en på det sättet och på vilket sätt skulle piprensare och ägg vara farliga?
  • Freddie K
    Anonym (Abc) skrev 2024-11-11 07:32:03 följande:
    Ja det är det stora dilemmat. Men det kanske är handlarna som bestämt det här? Låter lite mastigt för att vara en lag stiftad av regeringen, men jag kanske är naiv?
    Jag vet inte, men det låter ju ändå märkligt. Undrar vad de hittar på härnäst. 
  • Freddie K
    Aliona skrev 2024-11-11 07:53:28 följande:
    Det var ju några lokala ica-handlare som ingörde det efter skadegörelse. Det har inte staten någon med att göra. 
    Jo, jag vet att det var det. Jag tror knappast att staten skulle ha något med det att göra. Jag menar, inte skulle en lag passera på att det skulle vara 16-års gräns på ägg. Det skulle ju aldrig gå.
  • Freddie K
    Anonym (W) skrev 2024-11-11 08:02:06 följande:
    Varför då skriva det i den här tråden?
    Därför att vi kom in på det ämnet. Jag svarade bara på ett inlägg. Tycker modesen att det är OT, ja, då får de väl plocka bort inlägget då.
Svar på tråden Vi är alla barn.