• Anonym (Tjej)

Killen vill alltid mer

Min kille är jätte förståelig om jag säger att jag inte är sugen och säger själv att killar är mer kåta än tjejer generellt men jag blir aldrig kåt. Känner mig nästan aldrig kåt men gillar att ha sex liksom när vi väl är i akten så älskar jag de men att ?börja? känns jobbigt. Liksom om han frågar om jag är sugen eller han börjar ta på mig lite, känner bara ugh egentligen men vet att jag gillar de när vi väl är där, är de något tjej som känner liknande?

• Svar på tråden Killen vill alltid mer
  • Anonym (f)

Läs på om olika typer av lust.

• Mister1978
    Anonym (Tjej) skrev 2024-11-10 21:33:47 följande:
    Killen vill alltid mer

Min kille är jätte förståelig om jag säger att jag inte är sugen och säger själv att killar är mer kåta än tjejer generellt men jag blir aldrig kåt. Känner mig nästan aldrig kåt men gillar att ha sex liksom när vi väl är i akten så älskar jag de men att ?börja? känns jobbigt. Liksom om han frågar om jag är sugen eller han börjar ta på mig lite, känner bara ugh egentligen men vet att jag gillar de när vi väl är där, är de något tjej som känner liknande?

Inget vetenskapligt här men kanske har du låst dig vid att du inte gillar idén på sex även om du vet att du kommer igång sen. Om du testar att tänka på den delen du gillar av sexet när han frågar eller tar på dig. Då kanske du får en mer positiv känsla för det med tiden.
  • Anonym (S)

Låter som att ni behöver mer förspel och att han kanske borde utforska din kropp mer, vad som kan kännas skönt för dig. Bara en tanke.

• Anonym (Kille)

Min sambo har uttryckt sig att hon är EXAKT likadan. Hon gillar sex när vi väl är igång men hon går aldrig runt o tänker på sex, går aldrig runt o är kåt osv. 

Är det så att det går lättare för dig att "komma igång" dagtid också? O kväll/natt är mycket svårare? 
    Jag länkade ditt inlägg till min sambo o hon reagerade på att hon känner igen sig i allt du skriver. Du är inte ensam. Finns fler som älskar sex men har betydligt svårare att komma igång. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-13 16:25:37 följande:

Min sambo har uttryckt sig att hon är EXAKT likadan. Hon gillar sex när vi väl är igång men hon går aldrig runt o tänker på sex, går aldrig runt o är kåt osv. 

Är det så att det går lättare för dig att "komma igång" dagtid också? O kväll/natt är mycket svårare? 
    Jag länkade ditt inlägg till min sambo o hon reagerade på att hon känner igen sig i allt du skriver. Du är inte ensam. Finns fler som älskar sex men har betydligt svårare att komma igång. 

Skulle väl säga att det är mysigare på kvällen men morgon sex är också trevligt. Tror mycket hänger i att jag vill att killen tar för sig mer o ger sig in i de direkt, inget mesigt liksom. Förstår självklart att han måste fråga om jag vill men tror de är att jag vill att han är mer dominant 
  • Ascendere

Inget konstigt, tvärtom helt naturligt och väldigt vanligt, särskilt i längre relationer. 

Eftersom du gillar det när ni väl är igång så är bara att fortsätta som ni gör, skulle jag säga. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-11-14 12:19:22 följande:
    Skulle väl säga att det är mysigare på kvällen men morgon sex är också trevligt. Tror mycket hänger i att jag vill att killen tar för sig mer o ger sig in i de direkt, inget mesigt liksom. Förstår självklart att han måste fråga om jag vill men tror de är att jag vill att han är mer dominant 
    Säg det till han. Ser han dig i köket så låt han "do his magic". Finns dagar sambon står o viker tvätt när jag kommer in i rummet. Jag går där ifrån av att vi har haft sex och kan enkelt säga att hon tänkte inte på sex varken innan jag kom in i rummet eller när jag väl stod där. Utan hon lät mig börja och sen kände jag hur hon gick igång efteråt. Så testa det. Låt han börja på spontana ställen. 
  • New  Dawn

Du har en responsiv sexlust, och det är väldigt vanligt att kvinnor har. Du skriver att din kille vill oftare, men om du oftast vill, när han startat det,  stämmer inte rubriken riktigt. 

Män kan så klart också känna att de inte har lust för tillfället, men få lust om kvinnan tex börjar ta på kuken (eller något annat) 

I längre relationer är det nog generellt så att lusten mer växer fram, även om man inte känner direkt lust från början. 
    Jag tycker det verkar som om många här på familjeliv känner att de måste vara kåta /sugna för att vilja ha sex, men jag tror att sexlust ibland måste skapas. 

Jag tror att många skulle ha mer sex, och mer sexlust, om det var okej att bara testa. Det bygger dock på att det måste vara okej att inte få lust. Jag tror också det är en väldigt bra förutsättning om man kan ge den andre njutning, ibland, på ett kravlöst sätt. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (hmm)

Låter väl som att du bara inte har något större intresse för att ha sex/sex med honom? Man behöver inte om man inte vill

Svar på tråden Killen vill alltid mer