• Anonym (M)

Han gillar inte att jag engagerar mig

Ni är inte kompatibla. Det bästa är att ni gör slut på riktigt.

• Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-10 21:25:41 följande:
    Vi är kompatibla på väldigt många sätt, ska det här vara orsaken till att det inte fungerar?
    Ok, Varför har ni en paus då om ni är så kompatibla?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-10 21:31:29 följande:
    Just det här, hans svartsjuka.
    Och hur ska ni lösa det, du vill ju inte ändra på dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-10 22:51:48 följande:
    Varför skulle jag ändra på mig när jag inte gör något fel? Det är han som behöver jobba på sin svartsjuka.
    Lycka till. Ni har redan misslyckats en gång men det kanske fungerar nästa gång. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-11 08:47:02 följande:
    Jag är bi, då kan jag alltså inte hjälpa någon? För mig är deras kön saksamma, de är vänner. Han har som sagt tjejkompisar och många sådana, vissa finns tom "historia" med, så varför skulle inte jag kunna ha killkompisar?

Då är ni inte kompatibla när det gäller vem man ska umgås med samt hur mkt tid ni lägger på andra. 

Som sagt, ni har redan misslyckats en gång, nu vill du att han ändrar på sig. Men du ska inte göra något. .Dvs du vill att ni ska fortsätta som vanligt, trots att det inte fungerar. 

• Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-11 09:23:18 följande:
    Och du blundar för att han har tjejkompisar? Betydligt fler än jag har killkompisar. Är dubbelmoralen okej enligt dig?

Jag ligger inte med någon jag inte är tillsammans med.
    Om du inte gillar hans dubbelmoral, varför vill du vara med honom? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-11 10:13:38 följande:
    För att jag faktiskt älskar honom och hoppas att vi kan lösa det här.

Du menar att han löser det? Du vill ju inte göra något. 

Om du vill lösa det så förstår jag inte varför du vill fortsätta som vanligt, det fungerar ju inte. Han vill inte att du har kontakt med andra män, han vill inte att du lägger så mkt  tid på andra. 

Han ska ändra på sig men inte du. Det kommer aldrig att hålla, om du inte är villig att kompromissa i relationen. 

• Anonym (M)
    Anonym (Mila) skrev 2024-11-11 10:53:44 följande:
    Du vet ingenting om vad jag redan gör. Tråden handlar om hur man ska hantera svartsjuka. Jag gör inget fel i det här, jag är den jag varit från början. Att jag bryr mig väldigt mycket om människor har han vetat från start och påstår att det var en av de saker som gjorde att han föll för mig. Hans svartsjuka är inte mitt ansvar, jag gör vad jag kan för att få honom att bli mer trygg, men i slutändan är det bara han som kan jobba på den.
    Ja då får du hoppas han ändrar sig. 
Svar på tråden Han gillar inte att jag engagerar mig