Inlägg från: Anonym (FR) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FR)

Är kvinnor i 40-års åldern de kåtaste?

Är kvinnor mellan 40-50 i sin kåtaste tid? Varför/varför inte? 

ps. Påståendet kommer från en podd jag lyssnade på och det var en kvinna som sa det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kvinnor i 40-års åldern de kåtaste?
  • Anonym (FR)
    Anonym (?) skrev 2024-11-10 19:49:32 följande:

Vad hade hon som yttrade för underlag? Poddar är sällan underlag för fakta.

Det var nog ingen forskning bakom det annat än hennes egna upplevelse tillsammans med de personer hon pratat med om i podden. 
  • Anonym (FR)
    Anonym (S) skrev 2024-11-10 19:51:38 följande:

Vilken podd? Jag är i 30 årsåldern och är kåtare än någonsin tidigare så min peak är nog nu runt 30.

Den heter Strictily Anonymous och finns där poddar finns. :)
  • Anonym (FR)
    Anonym (absolut värst med det) skrev 2024-11-10 19:02:50 följande:

Absolut värst med det var jag med min ex då jag var mellan 18-24. V Nu är jag 29 och onanerar när jag har ägglossning ett par gånger på rad...sedan tänker jag inte ens på sex förrän nästa ägglossning. Men då ville jag mest hela tiden oavsett tid i månaden. Det räckte att han skrev ett sms med hej, bara det där ljudet telefonen gjorde så ville jag (Det gick över om det inte var han).

:) Då är du inte i 49-59 års åldern än så du vet hur din kropp kommer reagera. :)
  • Anonym (FR)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-11-10 19:39:51 följande:

Det stämde för mig men det slår olika, det beror på hur hormonbalansen rubbas under förklimakteriet och klimakteriet.

Under förklimakteriet kan det säkert vara "sista chansen" som kroppen signalerar, men man kan verkligen undra varför jag efter att menscykeln har tackat för sig har lust som en tonårskille.

Höll på att avlida av kåthet, gjorde bort mig med en person och skaffade en älskare första halvåret. Har sedan dämpat mig med ett hormonellt medel i 18 månader men slutade p.g.a. biverkningar. Fyra veckor efter uttag är jag snart tillbaka där jag var och kan kanske inte jobba som en normal person.

Lycka vore en läkare som lyssnar på en men det finns väl inte att uppbringa i detta landet numera. Rynkar på näsan

Oj, det lät som att det påverkade dig väldigt negativt att ha känslor som en tonårskille :/
  • Anonym (FR)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-11-12 19:58:28 följande:
    Både och. Sexet är fantastiskt men mitt jobb blev lidande förra året och det är inte okej.
    Oj, så jobbet blev lidande alltså. Då måste sexet varit bra! 😅 
  • Anonym (FR)
    svenskitelge skrev 2024-11-18 10:29:21 följande:

Min fru har precis kommit över 40-strecket och jag upplever att hon fått någon nytändning. 
    Hon söker mer närhet och ger inviter mer än tidigare. 
    Och då har vi ändå haft ett aktivt sexliv hela tiden under våra snart 20 år tillsammans. 
    Hon är mer aktiv att vi söker andra kontakter och bara under senaste 5-6 veckorna har hon haft över 10 män. 

Oj - 10 olika på 5-6 veckor? Bra jobbat om det är målet. 
Svar på tråden Är kvinnor i 40-års åldern de kåtaste?