• Miooo

Gillar inte förskolans personal barn?

Oavsett vad reglerna säger så skulle jag svårt att behålla en positiv inställning till personal som tycker det är rätt och riktigt att barnet inte ska kunna gå sina vanliga tider under dessa omständigheter. Paragrafryttare som inte ser till barnens bästa är inte roligt att lämna sina barn till. Jag hoppas att det bara är rektorn som är så knepig. 

Jag tror inte det hör till vanligheterna att personalen är så stelbent. På mina barns förskola fick jag ha barnen extra när jag behövde gå till tandläkaren tex. Reglerna säger visserligen nej men personalen sa ja när jag frågade. 

• Miooo

Nej det är ju såklart knäppt att barnet inte ska kunna vara på förskolan sina vanliga tider under förlossningen. Det är en lucka i reglerna som vanligtvis inte ställer till problem eftersom de flesta rektorer är rimliga trots allt man läser här. Gå vidare till kommunen och begär utökad vistelsetid för de timmar det handlar om. Gissar att rektorn kommer få en knäpp på näsan och vara rimligare mot andra föräldrar i samma situation i framtiden 

Svar på tråden Gillar inte förskolans personal barn?