Gillar inte förskolans personal barn?
Men hur ska de göra om förlossningen startar mitt i natten till exempel? Eller en helg?
I min kommun har barnen rätt till förskola måndag-torsdag 8.30 -14.45 (25 timmar) om föräldern t.ex är arbetslös eller föräldraledig. Om man pluggar på högskola har man väl förresten ofta mycket självstudier när man inte har praktik? Jag pluggar 75% nu och har mycket självstudier , då har ju inte förskolan exakt koll på vad jag gör och ska jag t.ex till barnmorskan mitt på dagen (är gravid nu) så går jag ju inte och hämtar sonen och sen lämnar igen när jag är klar bara för det, det skulle ju inte vara så bra om han t.ex missar lunch , mellanmål eller vila.
Och oavsett när jag har föreläsning elle tenta eller något annat måste jag ju lämna honom 9, jag kan inte lämna honom kl 12 för att jag har föreläsning som börjar 13. Jag får ju inte heller hämta mitt i vilan, lunch eller mellis även om jag slutar tidigare. Nu har jag iförsej inte honom där så väldigt mycket mer än de timmarna han skulle varit där om jag inte jobbade eller pluggade alls. Men min poäng var väl mest att när man pluggar så går de normalt efter hur många % man studerar , inte exakt schema när man är på plats i skolan eftersom många utbildningar är åtminstone delvis på distans.
Men när det gäller en förlossning som kan starta närsomhelst känns det väl kanske bättre att kunna lösa det på nått annat sätt än eftersom den lika gärna kan starta när förskolan är stängd.