Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Gillar inte förskolans personal barn?

Jag tror att det här är en påhittad historia för att smutskasta förskolan. Kan du inte skriva vilken kommun förskolan ligger i så ska jag ringa och fråga? För förskolans riktlinjer och policys är absolut att barn till lediga föräldrar ska vara hemma. Eller ja, barn över 3 år har rätt till allmän gratis förskola även om föräldern är ledig, så fint ordnat av Sverige. Men om en förälder till exempel behöver gå till läkaren mitt på dagen och har tagit ledigt från jobbet några timmar, så behöver man ju inte hämta sitt barn, lämna över till en barnvakt, gå på läkarbesöket, hämta barnet från barnvakten, lämna tillbaka till förskolan. Vilket du försöker påstå. Ingen förskola ever har någonsin tillämpat detta kan jag lova. Om föräldrarna åker in till akuten eller förlossningen klockan 10 och barnet har omsorgsschema till 15 så hämtar mostern klockan 15. Jag har dock jobbat i förskolan i 15 år och aldrig någonsin har någon what so ever frågat vad som händer om värkarna börjar mitt på dagen. Det är en störd fråga. Har dom frågat vad dom ska göra om dom hamnar i en bilolycka också eller? Larvigt! Fake news.

Svar på tråden Gillar inte förskolans personal barn?