Inlägg från: Anonym (Snöflinga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snöflinga)

Gillar inte förskolans personal barn?

Anonym (Arg) skrev 2024-11-10 15:37:19 följande:
    Inte enligt rektorn. Det räknas som fritid och rektorn säger att dom tar emot barn till föräldrar som arbetar, studerar och liknande. Om föräldrarna går till tandläkaren är inte detta heller okej, eller om dom skulle göra en synundersökning? det blev ett långt samtal med rektorn och hon har även punktat ner detta i ett mejl. Känns ju inte som att människan är riktigt klok. 
    Att gå till tandläkaren, optiker, läkare, handla, gymma, fika etc får man skaffa barnvakt till. Punkt. Förstår vad rektorn syftar till. Dock är föda barn situationen lite annan kan tyckas. Antar att pappan jobbar fram till förlossningen och då är ju inte båda lediga. Och om mamman pluggar fram till förlossningen bör barnet få vara på förskolan som vanligt. Även dagen för förlossningen samt efter. Sedan väljer många föräldrar att ha sitt stora barn hemma en tid efter att syskonet kommit för att bonda. Men de finns även många som till varje pris ska lämna för att den lilla familjen ska ta det lugnt. Då är det synd om det stora barnet tycker jag. Oftast får man ha det stora barnet sin ordinarie tid 2-4 veckor efter att syskonet kommit. 
  • Anonym (Snöflinga)
    Anonym (Arg) skrev 2024-11-10 16:21:25 följande:

Så om en förälder ska gå på en hälsokontroll som erbjuds av arbetsgivaren på arbetstid så ska man ordna barnvakt? Du ser inte skillnad på typ tandläkare och att fika? 

Sedan har alla rätt till lunch. Om någon gymmar på sin lunchrast är det inte heller okej då? Förskollärare kan ju ta en halvtimmes promenad på sin lunchrast. Dom kanske borde sluta med detta om dom har barn på förskolan? 

Vad man gör på sin lunchrast är upp till var och en samt hälsokontroll genom sitt jobb. Bara löjligt att ta upp sådant. Jag syftar på alla de som hämtar sent för att göra något av det jag beskriver. För ja det gör en hel del föräldrar. Och smyger inte ens med det. Eller de som lämnar vid 7 iklädda träningskläder och joggar iväg efter lämningen. Tror du denne åker till jobbet direkt?? Nix. 
Svar på tråden Gillar inte förskolans personal barn?