Inlägg från: Anonym (Oroligmami) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroligmami)

Inget foster v.5+2?

Hej tjejer!

Jag var igår på ett VUL på gynakuten för hade ont och blev orolig. Visade sig att jag hade en ofarlig vattencysta i vänster äggstock men samtligt sa läkaren att ?det finns ju en sån cysta som graviditeten livnär sig på och de kan också vara den? fattade ingenting. Till det andra konstiga, jag tog Ovitrelle spruta 14/10, samlag 15/10 och 16/10. Plussade 31/10 (2-3 v stod de). Enligt appen är jag 5+2. Men läkaren kunde bara se fostersäcken och gulesäck. Hon sa med störst sannolikheter är det pga du är väldigt tidigt. 

Har det hänt er? Är det vanligt att man inte ser ett foster då? 

• Svar på tråden Inget foster v.5+2?
  • Anonym (Oroligmami)

Åhh va kul!♥️ Får man fråga när du sedan gjorde nästa VUL där man kunde se fostret? 

• Anonym (Oroligmami)

Okej då förstår jag! Tack snälla för din förklaring. Ingen ny tid där eftersom det var på akuten men min privata gyn jag går till har satt upp mig på en tid v.48. Otålig som jag är undrar jag om man ska boka om till en tidigare tid typ veckan innan men det lär dom inte tycka jag ska göra.. 

• Anonym (Oroligmami)
    Cereal Killer skrev 2024-11-10 11:56:15 följande:

Corpus luteum/gulkroppen är nog vad han menade. Det är en struktur i äggstocken som bildas vid ägglossningen och producerar progesteron vilket upprätthåller graviditeten under första trimestern.

Det är normalt att inte se något embryo så tidigt. Fick du en tid för nytt ultraljud?

Okej då förstår jag! Tack snälla för din förklaring. Ingen ny tid där eftersom det var på akuten men min privata gyn jag går till har satt upp mig på en tid v.48. Otålig som jag är undrar jag om man ska boka om till en tidigare tid typ veckan innan men det lär dom inte tycka jag ska göra.. 
  • Anonym (Oroligmami)
    Anonym (Samma) skrev 2024-11-10 11:50:43 följande:
    Gjorde nästa ultraljud i v 8+0 , då syntes en liten med hjärtslag ❤️
    Va kul, hoppas på samma solskenshistoria för mig och den lille i magen ♥️
  • Anonym (Oroligmami)
    Anonym (Samma) skrev 2024-11-10 12:04:05 följande:
    Räkna ner till den tiden du har, ju senare du gör det ultraljudet desto kortare väntan från det ultraljudet till du är i andra trimestern där riskerna är lägre 🙏🥰
     Ja du har helt rätt, det är nog bäst så. Måste ha lite mer is i magen och förhoppningsvis är allting ok när jag gör nästa ultraljud. Tack för svar ♥️♥️
Svar på tråden Inget foster v.5+2?