Inlägg från: Anonym (Tanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tanten)

Hon är närmare min ålder

Jag fattar att det känns konstigt, men försök se honom som en annan vuxen människa snarare än din pappa vad gäller detta. Det är ju tex knappast så att kvinnan i fråga ska bli din bonusmamma, eftersom du själv är vuxen. 

En grej som kanske gör det enklare att hantera är att flytta. Det är det ju ändå dags för - om jag räknar rätt att du är drygt 20 år. När man skaffar eget boende brukar också relationen till föräldrarna förändras lite på ett sätt som jag tror kan göra det här lättare för dig att acceptera. 

• Anonym (Tanten)
    Anonym (Challe) skrev 2024-11-09 21:35:11 följande:

Är det för mycket begärt att han åtminstone tänker på hur konstigt det här är för mig?

Nej, det är inte för mycket begärt att han tar till sig hur du känner och kan prata med dig om det (till en viss gräns), men du kan inte begära att han väljer partner efter dina önskemål. Hade du fortfarande varit ett barn hade jag tyckt att han kunde ha legat lågt med nya kärleken ett tag, men det är du ju inte och det är inte rimligt att föräldrar ska behöva anpassa sina liv en massa efter sina vuxna barns önskningar. 

Vad gör du om dagarna? Varför bor du kvar hos din pappa? Detta att ni bor ihop gör ju att du påverkas mycket mer än du hade behövt göra. 

• Anonym (Tanten)
    Anonym (Sie) skrev 2024-11-10 13:16:22 följande:
    Ordet "man", som det används i det här sammanhanget, kommer ursprungligen från fornnordiskans "manu", som betyder människa. 

Jag tycker inte att man ska märka ord, om det inte är så att någon säger kränkande saker om någon annan. Man hamnar utanför ämnet om man hackar på språket.
    Jag tror personen menade att man inte kan säga något generellt om hur vuxna/mogna 20-åringar är, eftersom det är så individuellt. 
  • Anonym (Tanten)
    Anonym skrev 2024-11-10 14:31:48 följande:
    De tjugoåringar som är vuxna eller mogna är lätträknade.
    De är inte heller några som ska tas hänsyn till när det kommer till val av partner, alltså så länge det är en "normal" människa man fallit för.
    Varför skriver du det till mig? 
  • Anonym (Tanten)
    Anonym skrev 2024-11-10 17:24:54 följande:
    Säg det, det blev nog lite knas... sorry.
    OK! :) 
Svar på tråden Hon är närmare min ålder