• Anonym (Man)

Hon är närmare min ålder

Det spelar väl ingen roll alls. Var glad att han fått tag i någon han gillar.

• Anonym (Man)
    Anonym (inte här) skrev 2024-11-09 22:54:09 följande:

TS. Jag kan förstå dig. 

Här på familjeliv kommer du dock inte få några bra svar. Försök prata med någon kurator eller liknande, eller kanske gå in på mindler.se eller så.

Det jag kan säga att jag tycker är trist är att han är defensiv och dryg mot dig, istället för att validera din känsla. Du har fått svaren typ "var glad för honom", för folks svar utgår inte från din fråga, din upplevelse och dina känslor, utan från att de värderar om det är ok att han är ihop med en 20 år yngre eller ej.
    Men på samma sätt som de argumenterar för att han har rätt att känna som han gör, så har du rätt att känna som du gör. Du har rätt att vara besviken på honom. Han borde validera dig och visa empati. Om detta är svårt för dig så borde en pappa vara öppen och försöka nå fram till dig, då du rimligen borde vara en viktig relation för honom.

Istället är han defensiv. Kanske du ska dra ner på kontakten med honom ett tag. Prova att skriv ett brev hur du känner.

Du måste vara en del av den kränkta generationen som går i sin egen bubbla och bara känner efter om något litet känns fel och att alla i din närhet då ska validera just dina känslor.

Hade TS hellre velat se sin pappa ensam och olycklig? Nä, hon får fan steppa upp och gå vidare, hon är en vuxen ung dam som inte ska klänga på pappsen längre.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ugh!) skrev 2024-11-10 09:24:17 följande:

Sen påstår vissa här att det är mycket ovanligt att gubbar dejtar unga kvinnor. Nää, skulle inte tro det. Det kallas gubbsjuka, om han lämnade din mamma för en yngre förmåga.

Det är med en förkrossande majoritet som kvinnorna är dom som lämnar männen. Han kan ju blivit lämnad och haft turen att hitta en ny trevlig kvinna?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ugh!) skrev 2024-11-10 09:26:23 följande:

Din pappa måste se väldigt bra ut eller så är han rik? Annars får välans inte gubbar unga kvinnor?

Han kanske har en fin personlighet, det är ju vad dom flesta kvinnor hävdar att dom vill ha.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Challe) skrev 2024-11-10 09:34:46 följande:
    Ärligt inget av det, men han är världens snällaste.
    Om han är världens snällaste så har han säkert skämt bort även dig, med all rätt och kred för hans fina arbete som förälder.

Men nu är du vuxen och behöver ta ett steg från pappsen och jag tror att det känns lite jobbigt för dig att ta det steget. Har jag fel?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mm) skrev 2024-11-10 12:50:20 följande:
    Kan hålla med. Enligt många på FL så bör man helst ha flyttat hemifrån vid 18-19 års ålder, om man får tro vad de skriver. Den här tråden visar ju att man är långt ifrån vuxen även som 20-åring...
    Varför använda ordet man? Vissa är mer vuxna vid 20+, andra inte.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tanten) skrev 2024-11-10 13:20:05 följande:
    Jag tror personen menade att man inte kan säga något generellt om hur vuxna/mogna 20-åringar är, eftersom det är så individuellt. 
    Japp, däremot anser jag även att det på det generella planet finns många 20-åringar som kanske borde ta ett steg ifrån tryggheten man har hemmavid och utforska världen.

Jag tror att en liten del av TS vill ha kvar pappa som han alltid har varit och ser denna nya bekantskap som ett hot och eftersom hon är yngre så blir just det anledningen som hon fastnar i. Men jag kan ha fel.
Svar på tråden Hon är närmare min ålder