Hon är närmare min ålder
Det spelar väl ingen roll alls. Var glad att han fått tag i någon han gillar.
Det spelar väl ingen roll alls. Var glad att han fått tag i någon han gillar.
TS. Jag kan förstå dig.
Här på familjeliv kommer du dock inte få några bra svar. Försök prata med någon kurator eller liknande, eller kanske gå in på mindler.se eller så.
Det jag kan säga att jag tycker är trist är att han är defensiv och dryg mot dig, istället för att validera din känsla. Du har fått svaren typ "var glad för honom", för folks svar utgår inte från din fråga, din upplevelse och dina känslor, utan från att de värderar om det är ok att han är ihop med en 20 år yngre eller ej.
Men på samma sätt som de argumenterar för att han har rätt att känna som han gör, så har du rätt att känna som du gör. Du har rätt att vara besviken på honom. Han borde validera dig och visa empati. Om detta är svårt för dig så borde en pappa vara öppen och försöka nå fram till dig, då du rimligen borde vara en viktig relation för honom.
Istället är han defensiv. Kanske du ska dra ner på kontakten med honom ett tag. Prova att skriv ett brev hur du känner.
Sen påstår vissa här att det är mycket ovanligt att gubbar dejtar unga kvinnor. Nää, skulle inte tro det. Det kallas gubbsjuka, om han lämnade din mamma för en yngre förmåga.
Din pappa måste se väldigt bra ut eller så är han rik? Annars får välans inte gubbar unga kvinnor?