• Anonym (Ensam)

Min partner bryr sig bara om sin mobil

Min partner bryr sig bara om sin mobil. Ligger i sängen med TV-serier, sociala medier och spel. Vi har tre små barn som förtjänar fungerande föräldrar. 

Jag försöker fixa med mat, hushåll och städning, tandborstningar, kläder, och annat som hör familjen till. Försöker hitta på utflykter och aktiviteter så att barndomen inte bara innebär surfplattor.

Det är på gränsen att jag räcker till. Och det känns väldigt ensamt. 

Hur kan jag ta upp detta? Det måste kunna bli bättre än såhär. Min partner är känslig och blir lätt arg.

Har någon varit i samma situation och lyckats vända på den?

• Svar på tråden Min partner bryr sig bara om sin mobil
  • Lynx123

Du tar ett snack. Ändras det inte är det bättre att inte fortsätta tillsammans - för både dig och barnen.

• Anonym (Tomas)

Jag har varit i samma situation fast jag var mannen. Det var jag som satt med mobilen och vid datorn hela tiden. Anledningen var att jag helt hade tappat intresset för min flickvän.

Vi lyckades inte vända på det utan separerade. Efteråt så fick jag höra att hon hade känt sig både oälskad och oattraktiv. Vilket också stämde överens med mina (obefintliga) känslor för henne.

• Dexter dot com

Skaffa barnvakt om han har en tendens att bli arg, sätt er ner och så förklarar du att det krävs en förändring. Antingen får han sig en tankeställare och steppar upp eller så är han helt ointresserad av barnen och dig och fortsätter som förut och då får du ju avsluta relationen. Om du tror att han inte klarar av att kommunicera på ett sansat sätt så boka tid hos en familjerådgivare.

• Anonym
    Dexter dot com skrev 2024-11-10 17:40:36 följande:

Skaffa barnvakt om han har en tendens att bli arg, sätt er ner och så förklarar du att det krävs en förändring. Antingen får han sig en tankeställare och steppar upp eller så är han helt ointresserad av barnen och dig och fortsätter som förut och då får du ju avsluta relationen. Om du tror att han inte klarar av att kommunicera på ett sansat sätt så boka tid hos en familjerådgivare.

OCh du tror att han skulle följa med?
  • Anonym (Hej)

Förlåt för en dum kommentar kanske men det är oundvikligt att tänka.. OCH honom skaffade du 2 barn med? Märktes inte detta beteende redan vid barn nr 1 eller innan ni ens hade barn? 

• Anonym (aldrig en mebis)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-10 17:59:04 följande:

Förlåt för en dum kommentar kanske men det är oundvikligt att tänka.. OCH honom skaffade du 2 barn med? Märktes inte detta beteende redan vid barn nr 1 eller innan ni ens hade barn? 

Det är rätt vanligt att mannen inte avslöjar sin allmänna lathet och ovilja till anpassning förrän det redan finns barn. Och det är inte ovanligt att även gjorda  överenskommelser bryts, som t.ex. om att vara föräldraledig.
  • Dexter dot com
    Anonym skrev 2024-11-10 17:44:18 följande:
    OCh du tror att han skulle följa med?
    Har ingen aning men gör han inte det har ju TS svart på vitt att han inte bryr sig.
  • Anonym (ty)

Ja det var verkligen en dum kommentar. Tror du inte att människor förändras med tiden? Hennes man höll förmodligen inte på så när de träffades och när de skaffade barn. Varför ifrågasätta ts istället för att diskutera sakfrågan som handlar om hennes mobilberoende man?
  • beli
    Anonym (Tomas) skrev 2024-11-10 17:15:38 följande:

Jag har varit i samma situation fast jag var mannen. Det var jag som satt med mobilen och vid datorn hela tiden. Anledningen var att jag helt hade tappat intresset för min flickvän.

Vi lyckades inte vända på det utan separerade. Efteråt så fick jag höra att hon hade känt sig både oälskad och oattraktiv. Vilket också stämde överens med mina (obefintliga) känslor för henne.

Hade ni också barn? Försummade du dina barn också?
  • beli
    Anonym (Ensam) skrev 2024-11-09 21:05:34 följande:
    Min partner bryr sig bara om sin mobil

Min partner bryr sig bara om sin mobil. Ligger i sängen med TV-serier, sociala medier och spel. Vi har tre små barn som förtjänar fungerande föräldrar. 

Jag försöker fixa med mat, hushåll och städning, tandborstningar, kläder, och annat som hör familjen till. Försöker hitta på utflykter och aktiviteter så att barndomen inte bara innebär surfplattor.

Det är på gränsen att jag räcker till. Och det känns väldigt ensamt. 

Hur kan jag ta upp detta? Det måste kunna bli bättre än såhär. Min partner är känslig och blir lätt arg.

Har någon varit i samma situation och lyckats vända på den?

Börja följa Mansbebisar på Instagram. Det öppnar verkligen ögonen för hur många män som beter sig så här.

Du sköter hela familjelivet medan han skiter i allt. Antingen följer han med på parterapi eller så gör du slut. Du kommer att få det mycket lättare på egen hand.
  • Anonym (Surf)

Du får ta ett snack med henne och fråga om ni inte kan parkera telefonerna under eftermiddagen/kvällen åtminstone tills barnen somnat. 

• Anonym (aldrig en mebis)

Du kan vara tacksam om han inte redan chattar med andra tjejer.

Har han snap?

• Anonym (Ensam)

Ingen aning om partnern har snap eller något annat på sin telefon.

Antar att det är som någon skrev ovan så att känslorna inte finns kvar, men sina barn älskar man väl ändå alltid trodde jag.

Och ja, självklart känner man sig korkad som skaffar familj med en person som inte bryr sig om den.

• Anonym (Man)

Jag själv har varit i din sitts fast att jag är då mannen. anledningen till att jag inte brydde mig så mycket var för att mina känslor inte fanns riktigt där för henne och vi lever nu separerade med barnen varannan vecka. Tror tyvärr inte han bryr sig om dig. 

• Anonym (Tjejen)

Vad tror du själv om du vågar dig på en gissning? Skulle du själv skaffa barn med en oduglig man?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2024-11-10 18:07:44 följande:
    Det är rätt vanligt att mannen inte avslöjar sin allmänna lathet och ovilja till anpassning förrän det redan finns barn. Och det är inte ovanligt att även gjorda  överenskommelser bryts, som t.ex. om att vara föräldraledig.
    Detta. Klassiskt manligt beteende. Inte alla nej men dom flesta.
  • Anonym (Syster)

När du säger att din partner är känslig blir det larvigt. 
    Det är alla människor. 
    Ilskan beror på att du mammar denna människa och talar om vad man får och inte får göra. 

Det är oacceptabelt helt enkelt. Säg rakt ut hur det är och vad du känner. Man kan inte gå runt och undvika konflikter. Då förändras ingenting. 

Svar på tråden Min partner bryr sig bara om sin mobil