• Anonym (Nej!)

Min sambo ogillar min pappa utan vettig anledning

Är han han en psykopat eller narcissist? Får du inte bli älskad utav fler än honom? 

Bryr sig DIN pappa om DIG mer än vad HANS pappa gör om HONOM? Detta kan vara en triggade faktor för hat. Han blir avundsjuk helt enkelt. 

• Anonym (Nej!)
    Anonym (frustrerad och ledsen) skrev 2024-11-10 02:26:26 följande:
    Han har inga problem med min mamma, där är det snarare att han själv tar upp att vi borde åka och hälsa på. Däremot har han alltid haft en komplicerad relation till sin egen pappa som inte alls var speciellt snäll mot honom när han var liten och ofta var frånvarande. Känns sjukt om han tar ut det agget på min pappa? Han har alltid sagt att det inte är något han har mått dåligt av i vuxen ålder.
    Här har du problemet.

Människor säger en sak, men det du alltid skall kolla efter är beteendet. Ord är bara ord, likt fantasi. Saknar mening om det bara sägs utan att klaffa med verkligheten.

Varför han beter sig så mot din pappa är därför att:
    1. Det är så han är van att hantera sin egen situation, han vet inte hur det är att ha en bra pappa. 
    2. Att se dig få kärlek, medan hans pappa föraktar honom kan riva upp extremt jobbiga känslor hos honom. 
    Jag ser detta hos min sambo vars föräldrar uppfostrat honom mycket hårdare än mina. Hans far har skitit i honom i princip. Hans syskon med. Däremot tar han ut sina aggressioner på min mor som är raka motsatsen. Det blir sådana kontraster på våra familjemedlemmar och han känner sig kvävd och kontrollerad. Han får panik. Dessutom har han sagt att det gör ont i honom när hans far inte bryr sig och han vet inte vem han skall prata om med det. Jag tyckte ändå det var fint att han sa det till mig. 
    3. Försök tala om hans beteende och fråga om han tycker något är jobbigt med att träffa din far. Väcker det några känslor hos honom som han har svårt att hantera? 
    4. Berätta att du finns där om han vill prata om något jobbigt, eftersom han tydligt visar agg och flyktbeteende. 

Sista alternativet;
    5. Han är kontrollerande, en narcissist eller psykopat och klarar inte av att fler män än honom gillar dig. Kan han prata med andra män som gillar dig? Asså bröder, kollegor, vänner osv? Eller visar han agg mot dessa män också?.
  • Anonym (Nej!)

Ja du är någonting på spåren. 

Men om din pappa är lite mer sluten? Så kanske det sänder ut vibbar av att han är dryg enligt din pojkvän? 

Men då kan du utesluta att det handlar om alla män i alla fall. Då är frågan bara vad som skiljer din pappa från övriga män han gillar! Kanske det du skrev, och eventuellt trauma eller svartsjuka.

Svar på tråden Min sambo ogillar min pappa utan vettig anledning