Jag blir tokig! - Kläder
Mina bonusbarn som bor varannan vecka kommer VARJE gång från mamman i kläder som antingen är slitna med hål och/eller minst en storlek för små där mysbyxor slutar en decimeter ovanför fotleden, armar som är för korta, tröjor som är för små och magen syns eller sitter som ett korvskinn osv.. ja ni kanske förstår.
Jag har alltid varit noga med att mina barn ska vara hela och rena och har kläder som passar vilket gör att jag handlar kläder till ALLA barn här hemma oavsett vems barn det egentligen är.
Problemet i det här är att när vi skickat hem barnen i normala kläder kommer dom nästa gång tillbaka i skitkläder rent ut sagt. Nu har jag tröttnat och senaste veckorna sett till att dom åker hem i exakt samma kläder som dom kom i.
Vad tror ni händer, jo mamman ringer upp, arg som ett bi, och ifrågasätter varför barnen kommer hem i samma kläder som dom åkte.
Det blir så tydligt att hon sätter det i system u förhoppning att slippa köpa kläder till barnen.
Vi kommer helt sonika fortsätta skicka hem barnen I samma kläder tills den dagen dom kommer i vanliga kläder.
Till saken hör att jag absolut inte brukar vara så här nitisk. Mina grabbar per fram och till ska I vilka kläder som helst, där har jag och pappan samma syn på kläder. Han kan oxå be mej om hjälp att handla.
Hur gör ni andra? 😅