• SoligaDagar

Jag blir tokig! - Kläder

Mina bonusbarn som bor varannan vecka kommer VARJE gång från mamman i kläder som antingen är slitna med hål och/eller minst en storlek för små där mysbyxor slutar en decimeter ovanför fotleden, armar som är för korta, tröjor som är för små och magen syns eller sitter som ett korvskinn osv.. ja ni kanske förstår.
    Jag har alltid varit noga med att mina barn ska vara hela och rena och har kläder som passar vilket gör att jag handlar kläder till ALLA barn här hemma oavsett vems barn det egentligen är. 

Problemet i det här är att när vi skickat hem barnen i normala kläder kommer dom nästa gång tillbaka i skitkläder rent ut sagt. Nu har jag tröttnat och senaste veckorna sett till att dom åker hem i exakt samma kläder som dom kom i. 
    Vad tror ni händer, jo mamman ringer upp, arg som ett bi, och ifrågasätter varför barnen kommer hem i samma kläder som dom åkte. 
    Det blir så tydligt att hon sätter det i system u förhoppning att slippa köpa kläder till barnen. 
    Vi kommer helt sonika fortsätta skicka hem barnen I samma kläder tills den dagen dom kommer i vanliga kläder. 
    Till saken hör att jag absolut inte brukar vara så här nitisk. Mina grabbar per fram och till ska I vilka kläder som helst, där har jag och pappan samma syn på kläder. Han kan oxå be mej om hjälp att handla.
    Hur gör ni andra? 😅

• Svar på tråden Jag blir tokig! - Kläder
  • Anonym (Mammamu)

Haft samma dilemma som du och det gick över först när barnen blev äldre och själva hade åsikter om vad de skulle ha på sig.

Vi gjorde som du i perioder. Ibland skrev min man "Vi kastade byxorna som X kom i eftersom det var ett stort hål i benet" eller "Vi skickar tillbaka kläderna igen eftersom de nog borde lagts undan och såg lite små ut."

• M1820

Har förstått att vissa föräldrar sätter det i system, skickar dom i dåliga kläder men får tillbaka hela, rena kläder nästa gång och på så sätt behöver dom inte köpa nytt...
    Får man fråga hur gamla barnen är ?:) 

• Anonym (Tillbaka)

Jag skickade också tillbaka dem i samma. Dels för att slippa få enbart omaka strumpor här hos oss och dels för att det kändes som att det minskar risken för bråk.
    gör samma nu med mina barn, skickar tillbaka i de kläder pappan skickat dem i. Han ska inte kunna säga att jag tar hans kläder. Skickar med kläderna i väskan om de är för små eller om barnet kommer i pyjamas eller dyl.

Svar på tråden Jag blir tokig! - Kläder