• TrebentRäv

Trängningsinkontinens

Hej! Jag är en kvinna i 30-års åldern och blev för ungefär 8 år sedan diagnostiserad med Trägningsinkontinens, också kallad Överaktiv blåsa, och har under åren genomgått en rad olika undersökningar och behandlingar. 

Jag känner mig väldigt ensam i det och undrar om det är någon här som har samma besvär. Oftast när jag söker på inkontinens så får jag upp forum om Anstängningsinkontinens, men upplever inte att besvären är likvärdiga då trängningar kommer väldigt plötsligt, vilket kan resultera i att jag faktiskt kissar ner mig själv? Hoppas någon som känner igen sig vill berätta sin upplevelse med diagnosen.

• Svar på tråden Trängningsinkontinens
  • Anonym (Bägge två)

Det kommer ju plötsligt om man kissar på sig när man nyser och hostar också.

Men har du inte fått blöjor utskrivna så att du åtminstone inte kissar ner dig?

Det är många som fått dessa besvär efter att de fött barn. Själv har jag både ansträngingsinkontinens och trängningsinkontinens. Knipövningarna hjälper inte. Operation är inte aktuellt.

• Anonym (Läckan)
    TrebentRäv skrev 2024-11-09 14:07:18 följande:
    Trängningsinkontinens

Hej! Jag är en kvinna i 30-års åldern och blev för ungefär 8 år sedan diagnostiserad med Trägningsinkontinens, också kallad Överaktiv blåsa, och har under åren genomgått en rad olika undersökningar och behandlingar. 

Jag känner mig väldigt ensam i det och undrar om det är någon här som har samma besvär. Oftast när jag söker på inkontinens så får jag upp forum om Anstängningsinkontinens, men upplever inte att besvären är likvärdiga då trängningar kommer väldigt plötsligt, vilket kan resultera i att jag faktiskt kissar ner mig själv? Hoppas någon som känner igen sig vill berätta sin upplevelse med diagnosen.

Är en man betydligt äldre än du, har också trängningsinkontinens och förstår hur du känner.
    Dessvärre är nog inte FM rätt plats för trådar som handlar om just inkontinens, förr eller senare blir man troligtvis beskylld för att vara fetishist eller påhoppad om riktigt otäcka saker.
Svar på tråden Trängningsinkontinens