Hjälp- svårigheter med flaskmatning
Har fram tills nyligen haft det som du!
Min tjej är 3,5mån nu. Ammade i två veckor och sen gick det inte av olika skäl. Hon fick då NAN Pro 1, men blev hård i magen så vi bytte till Sensitive, blev lite bättre. På inrådan av bvc la vi till sempers magdroppar och jag tyckte det blev lite bättre. Tänkte att krånglet vid matningen var att hon ville "amma" då hon vred in huvudet mot armhålan hela tiden, fick mata henne liggande framför mig med en snuttefilt på huvudet och flaskan instoppad i en mjuk strumpa... Aja, hon gick upp som hon skulle så bvc var ju inte oroliga.
Vid ungefär 2mån fick hon världens panik en kväll vid matning och efter det ville hon knappt äta alls. Ringde 1177 och vi fick rådet att testa Minifom och höra av oss till bvc/vårdcentral på måndagen (det här var en lördag).
Efter prat med bvc så bestämde vi att testa mjölkproteinfritt (de trodde väl eg inte att det var problemet men såg väl hur slut jag var...)
Nu äter hon Althéra, och det har blivit mycket lättare med matningen, går fint att hålla! Dock myser vi fortfarande extra med snuttefilt vid sista kvällsmålet.