• Anonym (Hjärtekrossad)

Kan någon snälla försöka hjälpa en hjärtekrossad kvinna!

Jag skulle behöva få lite input från er, jag är totalt hjärtekrossad och vet inte hur jag ska kunna ta mig vidare =(

Mitt numera ex, som jag varit tillsammans med i två år berättade helt plötsligt att han bara kände för mig som en vän. Jag förstod inget, vi har haft det riktigt bra under våra två år med mycket kärlek från båda håll. Han har hållit mycket inom sig och grät inför mig för ca fyra veckor sedan. Han hade då inte gråtit på 12 år. Det verkar som att innan han grät, kände han mer för mig men efter att han lättat på sitt lock insåg han att han inte älskade mig. Mina känslor har bara fördjupats medan han troligen bara känt för mig som en vän men trott att det var känslor, inte vet jag!

Vad ska jag göra? Igår träffades vi, jag tog mina saker han hade och han fick sina! Vi grät båda två, han säger att han tycker om mig jättemycket och gärna träffar mig och hittar på saker. Jag sa blankt nej, att jag fortfarande älskar honom och vill slicka mina sår. 

Fler som varit med om detta? Jag kan förstå att sånt här kan man komma på efter några månader men TVÅ ÅR? Han säger att han ska gå och prata med någon. Han har också sagt att han har väldigt svårt med känslor överlag och troligtvis har svårt att känna djupa känslor för någon.

Jag är helt knäckt =(

• Svar på tråden Kan någon snälla försöka hjälpa en hjärtekrossad kvinna!
  • Freddie K

Jag förstår att det känns svårt nu, men det kommer att bli bättre. Du kommer att hitta någon annan att älska och ni kommer att få det bra. Det är jag säker på. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Syster)

Såna känslor kan man få efter två månader, två år eller tjugo år. Det finns ingen garanti. Det är därför båda aktivt måste jobba på en relation, och även om man gör det så kan det ändå bli kompiskänslor!

Du gjorde rätt som sa nej till att umgås. Du behöver slicka dina sår, komma över hjärtesorgen och gå vidare. Bli dock inte förvånad om han återkommer om några veckor och har ångrat sig. Tyvärr skulle jag säga att sådan ånger inte är att lita på, för om man är ifrån varandra så avtar känslor snarare än att växa, särskilt som det inte finns något att växa kring. När killar kommer tillbaka på det där sättet är det tryggheten de saknar, men kärleken finns fortfarande inte på rätt sätt även om de gärna tror det. Om du vill försöka med honom igen längre fram så låt det gå minst ett halvår. Ni behöver båda landa i vilka ni är igen. Det vore t ex bra om han gick i terapi först och redde ut sitt känsloliv, så med det i åtanke skulle jag säga att ni ska ta minst ett år isär. Sånt där tar tid.

Ledsen för din skull. Förstår att det är otroligt tungt. Försök fokusera på annat, sysselsätt dig på olika sätt, umgås med vänner, bryt ihop om du måste men se till att inte stanna på botten för länge, försök ändå ta dig vidare dag för dag.

• Dexter dot com

Det är ju inte ovanligt att man när passionen och förälskelsen lagt sig upptäcker att dom djupa känslorna inte finns. Stor besvikelse för er båda men det är ju inget man kan rå över så tillåt dig vara ledsen ett tag, sysselsätt dig och försök gå vidare.

• Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Syster) skrev 2024-11-09 08:28:11 följande:

Såna känslor kan man få efter två månader, två år eller tjugo år. Det finns ingen garanti. Det är därför båda aktivt måste jobba på en relation, och även om man gör det så kan det ändå bli kompiskänslor!

Du gjorde rätt som sa nej till att umgås. Du behöver slicka dina sår, komma över hjärtesorgen och gå vidare. Bli dock inte förvånad om han återkommer om några veckor och har ångrat sig. Tyvärr skulle jag säga att sådan ånger inte är att lita på, för om man är ifrån varandra så avtar känslor snarare än att växa, särskilt som det inte finns något att växa kring. När killar kommer tillbaka på det där sättet är det tryggheten de saknar, men kärleken finns fortfarande inte på rätt sätt även om de gärna tror det. Om du vill försöka med honom igen längre fram så låt det gå minst ett halvår. Ni behöver båda landa i vilka ni är igen. Det vore t ex bra om han gick i terapi först och redde ut sitt känsloliv, så med det i åtanke skulle jag säga att ni ska ta minst ett år isär. Sånt där tar tid.

Ledsen för din skull. Förstår att det är otroligt tungt. Försök fokusera på annat, sysselsätt dig på olika sätt, umgås med vänner, bryt ihop om du måste men se till att inte stanna på botten för länge, försök ändå ta dig vidare dag för dag.

Tack snälla för ditt svar!

Jag har verkligen gett allt i vår relation, har sett till att överraska med mat, presenter, hängt med på tokiga upptåg som han gillade, hjälpt och uppskattat honom så mycket jag har kunnat. 

Han har varit kärleksfull och jag har inte märkt att det skulle vara kompiskänslor från hans sida, snarare tvärtom.

Men ja, nu är det fokus på annat men det är inte lätt, mitt hjärta värker av sorg.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Freddie K skrev 2024-11-09 08:06:44 följande:

Jag förstår att det känns svårt nu, men det kommer att bli bättre. Du kommer att hitta någon annan att älska och ni kommer att få det bra. Det är jag säker på. .

Tack men jag är inte så säker på att jag vill blotta mig så här igen för någon.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Dexter dot com skrev 2024-11-09 08:37:51 följande:

Det är ju inte ovanligt att man när passionen och förälskelsen lagt sig upptäcker att dom djupa känslorna inte finns. Stor besvikelse för er båda men det är ju inget man kan rå över så tillåt dig vara ledsen ett tag, sysselsätt dig och försök gå vidare.

Oavsett om det är vanligt eller inte är jag skräckslagen över framtiden, jag vet inte om jag vågar träffa någon igen, jag vill aldrig någonsin råka ut för detta igen. 

Yes, jag ska fokusera på att gå vidare men det är tufft!
  • Freddie K
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2024-11-09 08:40:55 följande:
    Tack men jag är inte så säker på att jag vill blotta mig så här igen för någon.
    Jag förstår dig. Jag har själv väldigt svårt att blotta mig för någon och att släppa in någon på livet.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Arne)

Upp på hösten igen. In på Tinder eller ge dig ut på krogen. Lite sex och närhet hjälper. Ett aktivt tränande får upp endorfinerna. Håll inte på och älta detta med vänner bara. De drar bara ut på eländet.

• Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Arne) skrev 2024-11-09 09:09:55 följande:

Upp på hösten igen. In på Tinder eller ge dig ut på krogen. Lite sex och närhet hjälper. Ett aktivt tränande får upp endorfinerna. Håll inte på och älta detta med vänner bara. De drar bara ut på eländet.

Ehh va? Nä du, jag måste bearbeta detta ordentligt. Inte snällt om jag ger mig ut på jakt när jag mår så här, sex är det sista jag tänker på. Och älta behöver man göra, inte lägga ett lock på och låtsas som om inget hänt. 
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2024-11-09 09:27:52 följande:
    Ehh va? Nä du, jag måste bearbeta detta ordentligt. Inte snällt om jag ger mig ut på jakt när jag mår så här, sex är det sista jag tänker på. Och älta behöver man göra, inte lägga ett lock på och låtsas som om inget hänt. 
    Inga vänner orkar höra, tro mig. Hårt att säga, men tyvärr sanningen.
Svar på tråden Kan någon snälla försöka hjälpa en hjärtekrossad kvinna!