• Anonym (Anonym)

Svårt att få barn - slitsamt på relationen

Jag tycker det är så otroligt slitsamt för relationen att ha dessa svårigheter att få ett barn. Och ena sidan har vi kommit varandra närmare och stöttar och finns där för varandra när man är ledsen över detta vilket är väldigt fint så klart. Samtidigt så tar det på relationen med reproduktions-sex som inte alltid känns så lustfyllt när det blir ett måste på vissa dagar, det "vanliga" sexet har minskat mellan försöken. Och även i vardagen uppstår mer bråk om småsaker eller onödiga missförstånd. Tror vi båda är mentalt slitna av den här situationen och att månad efter månad kastas mellan hopp och hopplöshet. Samtidigt har man inte många att ventilera med då detta är en så privat situation.

Hur har ni andra det? Är det nån mer som känner att det tar på relationen eller är det bara för oss det är så? :/ 

• Svar på tråden Svårt att få barn - slitsamt på relationen
  • Anonym (Hej)

Är du i sena trettioårsåldern och börjar känna panik över att det kan vara för sent snart? Isåfall förstår jag hetsen och hur jobbigt det är.

Men om du är yngre...varför måste det ske snarast / inom en bestämd tidsram? Jag förstår verkligen att reproduktionssex inte är lustfyllt. Kan du inte slappna av och fortsätta ha sex på ett lustfyllt sätt både under och utanför ägglossning? När det händer så händer det. Kanske är kroppen dessutom mer mottaglig om inte hjärnan är stressad och fixerad vid att bli gravid.

• Anonym (Anonym)

Ingen annan som känner att det tar på relationen, är jag verkligen ensam om det?
    Menar att det är dubbelt, att man har ett gemensamt mål att få barn gör också att man kommer närmare tycker jag men det tar inte bort det jag skrivit ovan som kan vara slitsamt. 

Svar på tråden Svårt att få barn - slitsamt på relationen