• Xenia

Min kille är rasist?

Anonym (Eh) skrev 2024-11-08 20:36:08 följande:

Hur du ska tänka....? Är detta vad du vill ha som pappa till dina barn?! Och att de ska lära sig hans sätt att tänka, eller i minsta fall bli utsatta för det i sitt eget hem? Skärp dig ts, gör slut med honom!

Varför tycker han som han gör? Beror det på att han blivit uppfostrad så, dvs det är vad han föräldrar tycker. Har du träffat hans föräldrar?

Frågan är om  du kan "omvända" honom genom politiska diskussioner. Jag skulle inte ta risken.

Du vet att du kan välja donatorinsemination om du är beredd att bli ensam mor. Det är ju verkligen otur att när du äntligen träffat en (till synes) toppenman, så är han rasist.
  • Xenia
    Anonym (sdare) skrev 2024-11-09 12:31:32 följande:

Vadå?!
    30 procent av alla svenska män röstar på sd.

Ja, även invandrare röstar på SD.

Man kan ju rösta på SD för att man tycker att de är hårda mot kriminalitet. Man är bara emot kriminella invandrare, inte andra.

Men alltför många SD:are visar sig vara rasister. TS kille är ju det. Det kan inte vara en slump.
  • Xenia
    felicityporter skrev 2024-11-10 06:27:39 följande:

Jag tycker du borde stiga av dina höga hästar för en sekund. Allas lika värde? Det är ju verkligen bara floskler och Socialdemokraterna med Vänstern som svans står inte för dessa värderingar i praktiken. Se bara hur de behandlar patienter med någon form av missbruksproblematik i Skåne. De vill ta ifrån dem den enda vård de har eftersom de inbillar sig att det kommer locka nya röster, eftersom de flesta har en bild av fd missbrukare som farliga kriminella människor när sanningen är att de oftast är helt normala människor som hamnat i ett läkemedelsberoende de behöver hjälp för att hantera. Socialdemokraterna med vänstern vill neka dem fortsatt vård, jobbar de dö för alla människors lika värde? Städa framför din egen dörr innan du kritiserar andras.

Men det är väl inte TS fel eller ansvar, hon är väl inte politiker i Skåne?
  • Xenia

Allas lika värde betyder man inte ska anse att vissa grupper är mindre värda pga hudfärg, etnicitet, ursprung, sexualitet, religion.

Man uttalar sig då inte heller nedsättande om människor bara för att de tillhör en viss grupp eller fördömer hela gruppen.

Om du har svårt för att fatta begreppet, tänk på hur judarna behandlades i Tredje Riket.

felicityporter skrev 2024-11-10 06:51:45 följande:

Eller anser du att alla människors lika värde bara berör hudfärg?

• Xenia
    Anonym (CT) skrev 2024-11-10 18:39:05 följande:
    Ja, vi har förstått att det är jätteviktigt för er i vänstern just det här. Frågan är om islam tyckte samma sak som er när de tog kristna sexslavar förr i tiden? 

En bok som inte har ändrats på 1500 år just nu föresten.

Men usch ja, fy för kristendomen! Du har aldrig tagit upp "rasismen" med att han är kristen
    Vad är det för OT-nonsens?
  • Xenia

Vilka "ni" syftar du på? Alla som inte är rasister och/eller röstar på SD?

"Kristna slavar", du skriver OT-skit.

Anonym (CT) skrev 2024-11-10 18:43:48 följande:
    Vad är det som är OT-nonsen? Vi vet att det är såhär ni faktiskt tänker. 

Att bli kristna slavar är säkert tio gånger bättre.
  • Xenia
    Anonym (CT) skrev 2024-11-11 04:31:42 följande:
    Skit...? Är det här bara ett påhitt från mig då menar du? 

www.so-rummet.se/fakta-artiklar/araberna-del-6-det-muslimska-slaveriet

Rasism? Menar du som i "att se ner på andra människor som inte tillhör den egna rasen"? Det måste du gilla om något ju, då det låter rätt muslimskt.. 

"Slavar togs alltså alltid från andra länder och andra folkslag. Detta var i sin tur en av förklaringarna till den föraktfulla inställningen till slavarna. De kom ju från andra kulturer, hade annan hudfärg, religion etc. De var främmande, avvikande. Förakt för dom andra - det vill säga rasism och avståndstagande från främlingar har urgamla rötter och har funnits i alla tider."

Läs på lite istället för att prata hela tiden.  

Jag gissar att du och TS tycker att "svenskens rasism", är värre än någon rasism någonsin?

Vita blir inte rånade här i sverige bara för att den är vit? 
    Ja, det är bara skit du skriver. Du tar tillfället i akt att sprida dina främlingsfientligaa åsikter fast det är helt OT i denna tråd. Eller din lösning är förstås att TS ska bli lika främlingsfientlig som sin pojkvän.

Så rasism har alltid funnits så det ska vi bejaka? Kvinnomisshandel har alltid funnits också, så..,,

Var någonstans har jag eller TS uttryckt att svenskars rasism är värre än andras rasism?

Nej, som sagt du skriver bara lögnaktigt skit. Dra tillbaka till Flashback.
  • Xenia
    Anonym (CT) skrev 2024-11-11 22:48:30 följande:
    Xenia ska skaffa sig en irakisk pojkvän eftersom att hon älskar andra främlingskulturer och tycker dom är så bra och nice. 
    Var har jag skrivit det? TS tror på människors lika värde och du börjar dilla om irakisk pojkvän. TS frågar inte "ska jag välja en irakisk pojkvän?" eller "Är Irak ett bra land att flytta till?".

Du skrämmer bort TS med all din OT.
Svar på tråden Min kille är rasist?