Anonym (CT) skrev 2024-11-11 04:31:42 följande:
Skit...? Är det här bara ett påhitt från mig då menar du?
www.so-rummet.se/fakta-artiklar/araberna-del-6-det-muslimska-slaveriet
Rasism? Menar du som i "att se ner på andra människor som inte tillhör den egna rasen"? Det måste du gilla om något ju, då det låter rätt muslimskt..
"Slavar togs alltså alltid från andra länder och andra folkslag. Detta var i sin tur en av förklaringarna till den föraktfulla inställningen till slavarna. De kom ju från andra kulturer, hade annan hudfärg, religion etc. De var främmande, avvikande. Förakt för dom andra - det vill säga rasism och avståndstagande från främlingar har urgamla rötter och har funnits i alla tider."
Läs på lite istället för att prata hela tiden.
Jag gissar att du och TS tycker att "svenskens rasism", är värre än någon rasism någonsin?
Vita blir inte rånade här i sverige bara för att den är vit?
Ja, det är bara skit du skriver. Du tar tillfället i akt att sprida dina främlingsfientligaa åsikter fast det är helt OT i denna tråd. Eller din lösning är förstås att TS ska bli lika främlingsfientlig som sin pojkvän.
Så rasism har alltid funnits så det ska vi bejaka? Kvinnomisshandel har alltid funnits också, så..,,
Var någonstans har jag eller TS uttryckt att svenskars rasism är värre än andras rasism?
Nej, som sagt du skriver bara lögnaktigt skit. Dra tillbaka till Flashback.