Inlägg från: Anonym (Hur tänka?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur tänka?)

Min kille är rasist?

Jag och min kille är båda 35+ år gamla och träffades för snart 6 månader sen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan i början sa han att han ?röstade blått? och jag tänkte i mitt naiva sinne att han menade typ moderaterna, men tänkte inte så mycket mer på det. Jag är inte jätteinsatt partipolitiskt men röstar absolut rött.  allas lika värde är något jag brinner för så även om jag inte skulle kalla mig jätteintresserad av politik så är jag väldigt mån om att rösta för människors lika värde. vi har pratat om värderingar, barnuppfostran osv och han har träffat min bästavän samt hans man och det har aldrig varit något som fått mig att reagera utan han verkar vettig. Vi har börjat försöka få barn, eftersom jag är över 35 och vi båda vill ha barn har vi inte velat vänta för länge. i helgen nu var hans bästa kompis sen gymnasiet på besök, och jag är förfärad efter deras samtal. jag vill inte upprepa, men de ord de använde och hur de uttryckte sig har gett mig en helt annan bild av honom. Bland annat N-ordet och liknande nedsättande och förfärliga ord. Det kom även fram att de båda röstar SD (ja jag känner mig dum som antog att det var M han pratade om, men det lät verkligen så när han beskrev varför han röstade blått. Och han följer bara M, inga andra partier på sociala medier.. så antog). jag har sedan dess märkt av fler kommentarer, jag vet inte om jag varit för blind av nyförälskelse innan eller om de kommentarerna börjar komma nu. han kan använda ?jävla bög då? som en svordom och kallade idag ett butiksbiträde med mörkare hy ett nedsättande ord. Jag är helt förkrossad och känner mig så jävla dum. Hur jag kunnat missa detta. Jag har tagit upp att allas lika värde ÄR en grundläggande värdering för mig som jag inte kan bortse från. Han säger att han känner samma men bara röstar SD för att ?Sverige behöver hårdare regler?. Jag köper inte helt det, med tanke på kommentarerna som börjar komma också. Men varför känns han då så vettig när vi pratar om värderingar i övrigt och inte känner partier?! 

någon som varit i liknande sits och har råd om hur jag ska tänka? Jag är så kär i denna mannen och han är den snällaste människan jag träffat, vi kan prata om allt och skrattar, är bästa vänner och allt annat känns perfekt. Men jag vet inte om jag kan borste från den sidan som nu kommit fram.
  • Svar på tråden Min kille är rasist?
  • Anonym (Hur tänka?)
    Anonym (Hur tänka?) skrev 2024-11-08 18:29:03 följande:
    Min kille är rasist? Jag och min kille är båda 35+ år gamla och träffades för snart 6 månader sen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan i början sa han att han ?röstade blått? och jag tänkte i mitt naiva sinne att han menade typ moderaterna, men tänkte inte så mycket mer på det. Jag är inte jätteinsatt partipolitiskt men röstar absolut rött.  allas lika värde är något jag brinner för så även om jag inte skulle kalla mig jätteintresserad av politik så är jag väldigt mån om att rösta för människors lika värde. vi har pratat om värderingar, barnuppfostran osv och han har träffat min bästavän samt hans man och det har aldrig varit något som fått mig att reagera utan han verkar vettig. Vi har börjat försöka få barn, eftersom jag är över 35 och vi båda vill ha barn har vi inte velat vänta för länge. i helgen nu var hans bästa kompis sen gymnasiet på besök, och jag är förfärad efter deras samtal. jag vill inte upprepa, men de ord de använde och hur de uttryckte sig har gett mig en helt annan bild av honom. Bland annat N-ordet och liknande nedsättande och förfärliga ord. Det kom även fram att de båda röstar SD (ja jag känner mig dum som antog att det var M han pratade om, men det lät verkligen så när han beskrev varför han röstade blått. Och han följer bara M, inga andra partier på sociala medier.. så antog). jag har sedan dess märkt av fler kommentarer, jag vet inte om jag varit för blind av nyförälskelse innan eller om de kommentarerna börjar komma nu. han kan använda ?jävla bög då? som en svordom och kallade idag ett butiksbiträde med mörkare hy ett nedsättande ord. Jag är helt förkrossad och känner mig så jävla dum. Hur jag kunnat missa detta. Jag har tagit upp att allas lika värde ÄR en grundläggande värdering för mig som jag inte kan bortse från. Han säger att han känner samma men bara röstar SD för att ?Sverige behöver hårdare regler?. Jag köper inte helt det, med tanke på kommentarerna som börjar komma också. Men varför känns han då så vettig när vi pratar om värderingar i övrigt och inte känner partier?! 

någon som varit i liknande sits och har råd om hur jag ska tänka? Jag är så kär i denna mannen och han är den snällaste människan jag träffat, vi kan prata om allt och skrattar, är bästa vänner och allt annat känns perfekt. Men jag vet inte om jag kan borste från den sidan som nu kommit fram.

när vi inte nämner* partier ska det stå. Han menar att han inte ?tycker illa om invandrare? men hans sätt att utrycka sig om andra människor vittnar om motsatsen är jag rädd 😅 ett sätt att prata på som jag inte vill minnas att han haft innan, eller kan man vara så blind av förälskelse att jag missat det.. det känns inte rimligt 

• Anonym (Hur tänka?)
    Lynx123 skrev 2024-11-08 18:41:45 följande:

Nej, han är inte snäll. Om du har de värderingar du skriver att du har kan du.väl inte allvarligt vilja ha honom som far till dina barn???

Nej nej nej, det är just det jag verkligen inte vill. Det är väl det som gör mig så förtvivlad, att jag trodde att jag äntligen hittat rätt och så kom detta fram. jag känner både sorg att ?det kanske var min sista chans till barn? och också skam över hur jag kunnat missa detta.
  • Anonym (Hur tänka?)
    Anonym (Polka) skrev 2024-11-08 19:12:29 följande:

Du kan inte känna särskilt många om han är den snällaste mannen du känner men är en rasist och verbalt attackerar butiksbiträden.

Det finns bättre alternativ därute. 

Jag har haft lite svårt under åren att träffa någon. Är väl lite för blyg och osäker, och har ofta blivit ratad och dumpad. Så är en liten rädsla och sorg i att ?tänk om detta var min sista chans att träffa en kille som accepterar mig för den jag är?? han är den första jag träffat som inte skäller på mig eller försöker ändra på den jag är, utan omfamnar mig precis som jag är.

med det sagt så NEJ det finns inget i mig som vill riskera att mina eventuella framtida barn växer upp med en förälder med de sunkiga värderingarna. Jag behöver nog bara få diskutera anonymt med folk som inte känner oss.

tack för ditt svar, jag hoppas du har rätt att det finns bättre! 
Svar på tråden Min kille är rasist?