Min kille är rasist?
Jag och min kille är båda 35+ år gamla och träffades för snart 6 månader sen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan i början sa han att han ?röstade blått? och jag tänkte i mitt naiva sinne att han menade typ moderaterna, men tänkte inte så mycket mer på det. Jag är inte jätteinsatt partipolitiskt men röstar absolut rött. allas lika värde är något jag brinner för så även om jag inte skulle kalla mig jätteintresserad av politik så är jag väldigt mån om att rösta för människors lika värde. vi har pratat om värderingar, barnuppfostran osv och han har träffat min bästavän samt hans man och det har aldrig varit något som fått mig att reagera utan han verkar vettig. Vi har börjat försöka få barn, eftersom jag är över 35 och vi båda vill ha barn har vi inte velat vänta för länge. i helgen nu var hans bästa kompis sen gymnasiet på besök, och jag är förfärad efter deras samtal. jag vill inte upprepa, men de ord de använde och hur de uttryckte sig har gett mig en helt annan bild av honom. Bland annat N-ordet och liknande nedsättande och förfärliga ord. Det kom även fram att de båda röstar SD (ja jag känner mig dum som antog att det var M han pratade om, men det lät verkligen så när han beskrev varför han röstade blått. Och han följer bara M, inga andra partier på sociala medier.. så antog). jag har sedan dess märkt av fler kommentarer, jag vet inte om jag varit för blind av nyförälskelse innan eller om de kommentarerna börjar komma nu. han kan använda ?jävla bög då? som en svordom och kallade idag ett butiksbiträde med mörkare hy ett nedsättande ord. Jag är helt förkrossad och känner mig så jävla dum. Hur jag kunnat missa detta. Jag har tagit upp att allas lika värde ÄR en grundläggande värdering för mig som jag inte kan bortse från. Han säger att han känner samma men bara röstar SD för att ?Sverige behöver hårdare regler?. Jag köper inte helt det, med tanke på kommentarerna som börjar komma också. Men varför känns han då så vettig när vi pratar om värderingar i övrigt och inte känner partier?!någon som varit i liknande sits och har råd om hur jag ska tänka? Jag är så kär i denna mannen och han är den snällaste människan jag träffat, vi kan prata om allt och skrattar, är bästa vänner och allt annat känns perfekt. Men jag vet inte om jag kan borste från den sidan som nu kommit fram.