Inlägg från: Anonym (Venlafaxinet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Venlafaxinet)

Råkat ta dubbel dos venlafaxin? Någon som varit med om liknande?

Anonym (Ssri) skrev 2024-11-08 12:30:22 följande:
    Nej! Vill höra andras erfarenheter, som faktiskt varit med om det. 1177 kommer inte ge mycket. Dessutom en oerhörd lång väntetid. 
    Jag åt 300mg per dag och räknade fel i några månader å åt istället 600 per dag. Blev väldigt andfådd och hög puls vilket fick sin förklaring. Men det var det enda som hände mig iaf. 
  • Anonym (Venlafaxinet)
    Anonym (Ssri) skrev 2024-11-08 23:49:21 följande:
    Men oj, flera månader! Hur mådde du rent psykiskt av sådan hög dos? Ingen skillnad? 
    Tack för att du delar med dig! 
    Ja det uppdagades inte förrän 2-3 månader hur fel jag räknat 😅 jag är väldigt opåverkad överlag på alla mediciner jag provat. Ett tiotal nu. Så en annan kanske känt mer men nä jag kan inte påstå jag kände något speciellt faktiskt 
  • Anonym (Venlafaxinet)
    Anonym (Ssri) skrev 2024-11-09 22:17:27 följande:
    Kanske lite tur på så vis? För den dosen är ju en bra bit över max dos 🙈 
    Tar du fortfarande Venlafaxin?
    Jajemen. Venlafaxin är den enda medicin som jag haft kvar alla dessa år. Har gått ner till 150mg nu. Å kombinerar just nu med abilify. I somras hade jag litium men det hjälpte inte. Återstår å se om denna combo 
  • Anonym (Venlafaxinet)
    Anonym (Ssri) skrev 2024-11-10 13:56:20 följande:
    Samma här. Testade byta för något år sen. Sämsta jag provat på att göra!! 
    Är du bipolär? Tänkte du nämnde litium. 
    Hoppas din combo ger bra resultat! 🙂
    Okej 🙂 Nää verkar inte som jag är det. Misstänkte litegrann. Jag har aldrig nå toppar men djupa dalar. Å min moster har det. Å gjort diverse utredningar. Å blev erbjuden litium. Även provat tms mot huvudet utan resultat. 

Nu ä jag inom diffusa området autism och utreds där. Klassad som dystymi och ängslig personlighet just nu 
Svar på tråden Råkat ta dubbel dos venlafaxin? Någon som varit med om liknande?