Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Tror folk verkligen att Familjeliv är bra för relationsråd?

Anonym (Josefine) skrev 2024-11-08 15:41:10 följande:

Många "råd" är så aggressiva: Dumpa och släng ut honom! Kontakta soc! Polisanmäl! Lättare sagt än gjort, och frågan är om de som skriver detta själva skulle göra samma sak? 

Trådstartarna beskriver ofta främst partners (men även syskon, svärföräldrar etc) som i mitt tycke verkar helt dumma i huvudet. Ofta väldigt nära psykisk misshandel.

Jag är faktiskt helt chockad över vilka idioter till (främst) män det verkar finnas och hur många kvinnor som en gång valt att bilda familj med dem. Ser jag mig om i mina nätverk finns det förvisso lite själviska män, men inte i närheten av de som ofta beskrivs här. Även om man förstår att dessa kvinnor ser det ur sitt perspektiv och kanske skriver i stridens hetta så beskrivs ofta män på ett sätt som gör mig mörkrädd.

Så jag förstår verkligen att man ropar lämna. För mig skulle det vara otänkbart att leva ihop med en empatilös, självupptagen man, utan omsorg eller intresse för varken partner eller barn. Kvinnan förväntas ofta dra nästan hela lasset för både hushåll och barn. 
Svar på tråden Tror folk verkligen att Familjeliv är bra för relationsråd?