Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Respektlöst

Har haft att göra med en handläggare på kommunen i flera måndader. Pga önskar sysselsättning/praktik då jag är sjukskriven och vill rehabilitera mig inte bara dö ut hemma. 

Hon har hela tiden känts respektlös och nedvärderande. Betett sig som om hon vet bättre än mig vad jag klarar.

Nu har är jag klar med människan. Men jag behövde något och mailade därför henne. Jag skrev att jag skulle vilja ha anteckningarna från min förra praktikplats, finns väldigt mkt anteckningar kring hur det gick på den platsen. Jag skulle vilja ha dessa ifall jag behöver ansöka om sjukersättning framöver. FK har tidigare klagat på att de ej har underlag från praktik så dessa anteckningar är väldigt värdefulla. Och jag har rätt till att ha dem.

Hon svarade att hon skulle skicka anteckningen. Jag svarade då direkt att hon gärna får skicka fler anteckningar från bakåt i tiden pga behöver som underlag till FK, det svarade hon ej på.

Nu fick jag EN anteckning på posten, bara den senaste. Hon struntade alltså i att jag behövde fler. Bara sket i det för hon orkade väl inte skriva ut några fler papper. 

Så respektlöst plus att jag verkligen skulle behöva min historia att ge till FK om det behövs. De kräver väldigt mkt underlag om man ska ha en chans till fast ersättning. 

Orkar inte skriva igen för hon gör mig på riktigt illa

Svar på tråden Respektlöst