Anonym (Heter?) skrev 2024-12-16 11:06:57 följande:
Men typ som nu, kliar det så enoooormt mycket i fingrarna att vilja skriva till honom även att jag vet att jag bör undvika det för min egna skull i längden.
Jag har lite tråkigt på jobbet, inser att jag är totalt ledig helt och hållet från nu på fredag och 3 veckor framöver.
Har heller inte mycket till planer att fylla denna ledighet med, förutom julfirande med familjen den 24:e.
Helgen som kommer denna vecka somsagt så är jag precis i starten på min ledighet, utan planer, min bästa vän är bortrest då, mina andra tjejkompisar har åkt iväg från stan och jag syter så för att sitta själv. I detta fallet så vet jag med mig att han jag träffar är barnfri denna vecka ut och det är väl därför jag känner behov av att skriva ännu mer och kanske då styra upp en träff till helgen så man har något att längta till och det hade passat så bra att tillbringa någon kväll med honom lite såhär innan jul och hinna mysa lite ihop innan nästa vecka då han har barnen på nytt och allt julstök är igång.
MEN som ni också skriver - Varför ska jag vara den som kommer på den planen och för fram den till honom så han slipper tänka och planera upp mig återigeeeeen? Varför ska jag höra av mig när det är HAN som skrivit i fredags att vi hörs under veckan som kommer? Varför ska jag skriva när HAN inte än gett ett tydligt svar på om han ville ta emot en högtalare eller ej till sig själv eller hans dotter som julklapp? HAN ska vara tacksam, men med det korta messet att vi hörs nästa vecka bara så känns det inte så kul om jag återigen skulle skriva om högtalaren, nej där går gränsen.
I en drömvärld (vilket inte är för mycket begärt) efter allt jag gett och i den mån jag tidigare här nu sträckt ut handen med olika slags initiativ så önskar jag att HAN faktiskt tog tag i saken och messade mig likt såhär:
Hej! Hoppas allt är bra? Schysst av dig med högtalaren, jag tar gärna emot den, min dotter kommer bli så glad. Om du vill kan du komma hit på lördag så har vi lite trevligt med god mat och glögg, 18 funkar för mig, ha en fin dag.
ALLTSÅ den lilla texten hade jag blivit överlycklig för om den kom självmant från hans sida. Och speciellt den här kommande helgen med tanke på en otroligt lång ledighet framför sig, jag sitter själv hemma, han är barnfri och det är juletider.
Återstår att se, men min skavande känsla att vilja höra av mig ändå kommer bara växa mer och mer ju längre tiden går utan att ha hört något.....
Hoppas han känner sig riktigt oförskämd om han bara väntar på min kontakt och själv inte agerar och detta med högtalaren som jag erbjöd, att han glömmer bort eller skiter i att ge respons på hur han ville göra. Då kan han sitta där i sin ensamhet och känna sig dum.
Då tycker jag att du ska sätta dig och göra en lista av roliga saker du vill göra under din ledighet ;) Då blir du dessutom sysselsatt så du kanske tänker mindre på honom. Gör saker på egen hand om dina kompisar är borta! Gå ut på restaurang, gå på bio, kolla en stand up om det finns, ut och bowla eller nåt, testa en ny aktivitet, något nytt whatever som händer i stan eller besök ett nytt ställe. Du kanske vill hålla på med några hobbyprojekt på hemmaplan, lite mera pyssligt. Och boka in tjejträffar med så klart :) Huvudsaken är att han inte ska vara fokus för dina planer och att ni ses om DU har tid. Det är mitt råd iaf.