Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 21:58:31 följande:
Jag som dejt hade kunnat köpa med en presentkorg om jag vart hembjuden till någon och vi träffats kanske 4-5 gånger innan och det känts bra/passionerat/spännande. Men sån är jag, hellre för generös än inget alls.
Nej jag vet men börjar inbilla mig att dom (ungdomarna/barnen) han har kanske börjat lära känna henne och sett henne där förr så det inte är något konstigt. Hans barn var ju ofta hemma när jag var där, både i början oh när det blev mer stabilt innan det begav sig på den mer såkallade riktiga relationsfronten.
Sen jag vet, du är inte taskig som skriver vad du tänker och känner igen för jag vet att milätt sätt när jag blir sådan här tillslut inte blir sunt eller rimligt nögonstans.
Men ikväll vill jag bara omfamna denna ovisshet och tillåta mig själv vara besviken och less & grotta ner mig tills han ringer imorgon och visar motsatsen, mot förmodan.
Lider med dig. Omfamna besvikelsen men glöm inte att du inte vet någonting om vad han gör ikväll. Har han träffat någon som redan träffat hans barn så hade ju knappast hört av sig till dig alls, utan gjort tydligt att han inte vill ses /höras. Det har han ju inte gjort.
Ta det med ro. Gör inte en höna av en fjäder. Han kan ha någon annan och isåfall kommer du komma över honom.
Just nu hade jag valt total tystnad. Tystnad är (kan låta dumt ) det vassaste och effektivaste man kan ta till när allt annat är lönlöst.